ساعت 10:43 ق.ظ
امروز 6 مرداد 1403
رتبه
اصلاح رفتارهای ترافیکی شاه کلید کاهش تصادفات رانندگی

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت:اصلاح رفتارهای ترافیکی شاه کلید کاهش تصادفات رانندگی است.

به گزارش نیمروز خبر، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی این استان خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه ارتقا ایمنی جاده‌های استان اعم از حوزه مطالعاتی و تحقیقی و مهندسی انجام شده است.
فرزاد دادخواه اضافه کرد: تحقیقات نشان می‌دهد بخش زیادی از تصادفات به رفتارهای ترافیکی مردم بازمی‌گردد و اگر این رفتارها اصلاح شود شاهد کاهش تصادفات خواهیم بود.
وی خواستار ترویج هرچه بیشتر کارهای فرهنگی و آموزشی بر روی گروه های آسیب‌پذیر شد و ابراز اطمینان کرد که با فرهنگ‌سازی می‌توان شاهد کاهش وقوع تصادفات بود.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی در کشور گفت: با وجود تلاش تمام دستگاه های ذیربط ، تعداد تصادفات بصورت سینوسی افزایش و کاهش می‌یابد و دستاورد ما تنها ثابت نگه داشتن تعداد است که قابل قبول نیست.

محمدعلی صلواتی خواستار بازنگری در قوانین مختلف موثر بر تصادفات رانندگی شد و افزود: هزینه‌ اجتماعی افراد مُتخلف در حوادث جاده‌ای باید افزایش یابد و رفتارهای ترافیکی فرد باید بعنوان یک فاکتور اثرگذار در ارزیابی او در حوزه‌های مختلف مدنظر قرار گیرد.

نشست هم‌اندیشی ارائه راهکارهای اجرایی کاهش حوادث رانندگی و ضوابط معاینه فنی خودروهای سنگین با حضور کارشناسان حوزه اداره‌ کُل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری، پلیس راه و استادان دانشگاه به مدت ۲ روز در تالار شهروند اصفهان در حال برگزاریست.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز

تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه