ساعت 10:54 ق.ظ
امروز 6 مرداد 1403
مذاکرات
همه در انتظار نتیجه مذاکرات

بازار به خرید و فروش دلار تمایلی ندارد!

باتوجه به نزدیکی زمان مذاکرات هسته ای، بازار خرید و فروش دلار روز های آرام و در انتظار نتیجه، را سپری می کند.

مذاکرات
به گزارش پایگاه خبری نیمروز، درحالی که چندماه از گذشت آخرین دور مذاکرات هسته ای ایران و تیم اروپایی می گذرد، قرار است که در روز های آینده، مذاکرات از سر گرفته شود؛ مذاکراتی که نتیجه آن می تواند تاثیر بسزایی در روند بازار ارز و طلا داشته باشد.

شرایط به گونه ای است که از سویی معامله گران بازار ارز به راحتی حاضر به فروش دلارهای خود نیستند و این موضوع از روند قیمت دلار از ابتدای آذرماه به طور کامل نمایان است. دلار در ابتدای این ماه بدون هیچ مشکلی کانال ۲۹ هزار تومانی را فتح کرد و پس از آن،‌ چند بار توانست از این کانال محفاظت کند. این امر زمانی اهمیت بیشتری می یابد که بدانیم روز گذشته و با وجود ورود به هفته مذاکرات هسته ای،‌ دلار آمریکا با موج فروشی مواجه نشد و توانست در همان ابتدای کانال ۲۹ هزار تومانی به تغییرات قیمتی خود ادامه دهد.

به گزارش نیمروز، در حالی که این ثبات قیمت، نشان می دهد که معامله گران بازار تمایل آنچنانی به فروش ارز ندارند، ریسک خرید ارز در حجم بالا نیز در بازار مشاهده نمی شود. حداقل در روز شنبه، خریداران زیادی در بازار حضور نداشتند. با توجه به کاهش حجم خرید و فروش ها می توان گفت که بازار در آستانه شروع مذاکرات هسته ای در وضعیت محتاط گونه و البته انتظاری قرار گرفته و همه منتظر نتیجه مذاکرات حساس ایران و 4+1 هستند.

لازم بذکر است عبور از کانال 29 هزار تومان خود موید این نکته است که تصور جو حاکم بر بازار این است که مذاکرات سختی برای احیای توافق هسته ای پیش روی تیم مذاکره کننده ایران و طرفین مقابل قرار دارد اما حتی وجود درصد کمی از احتمال برای توافقی جدید، سبب گشته تا معامله گران دست به ریسک بزرگ نزنند و بازار را دچار نوسان شدید نکنند.

درهرحال چیزی که قابل پیش بینی است نتیجه مذاکرات می تواند تغییرات اساسی و شاید چشمگیری را در روند بازار ایجاد کند؛ اگرچه بعید است که نخستین دور از مذاکرات هسته ای تیم جدید مذاکره کننده ایران، خروجی خاصی داشته باشد و به احتمال فراوان تمدید مذاکرات را در پی خواهد داشت. با توجه به این موضوع به احتمال زیاد روند قیمت دلار در کانال 29 هزار تومان نوسان داشته باشد و متحمل نوسانات صعودی، نزولی خاصی نشود.

 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز

تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه