ساعت 7:07 ق.ظ
امروز 5 اردیبهشت 1403
آئین نامه اجرایی
آئین نامه اجرایی برای حراج آثار صنایع دستی وجود ندارد

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به حواشی اخیر حراج صنایع دستی در اصفهان گفت: آئین نامه اجرایی برای حراج صنایع دستی وجود ندارد.

عباس شیردل در گفت و گو اختصاصی با نیمروز خبر گفت: با اصل برگزاری حراج آثار هنری در اصفهان موافق هستیم وانجام حراج های هنری حق اصفهان است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی ما این است که متاسفانه بعد از گذشت چهار سال، هنوز آئین نامه اجرایی برای حراج آثار صنایع دستی وجود ندارد.

وی با اشاره به تلاش های برگزار کننده این مراسم برای اخذ مجوز از میراث فرهنگی تصریح کرد: مجوز صادر شده برای حراج آثار مربوط به هنرهای تجسمی بود و از سوی ارشاد صادر شده بود.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان گفت:  برای آثار هنری صنایع دستی هم مقرر شده است که صحت امضاها را میراث فرهنگی تایید کند و باید از این مرجع در رابطه با اصالت کارها استعلام گرفته شود.

 در این حراجی، ۵۹ اثر از رشته‌های خوش‌نویسی، نقاشی و نگارگری و احجام فلزی و سفالی و زربافت، به ارزش تقریبی ۳۱ میلیارد و ۲۵۰ تومان  به معرض حراج گذاشته شد که  گران قیمت‌ترین اثر با عنوان «شاهزاده خانم» متعلق به محمد زمان به ارزش  پنج و نیم میلیارد تومان است.

خانۀ حراج رخ‌ست، وابسته به مؤسسۀ فرهنگی هنری روشن‌خانه مشق هنر، برای نخستین بار است که حراج بزرگ آثار هنر کلاسیک ایران را در اصفهان برگزار کرد.

 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه