ساعت 8:22 ب.ظ
امروز 9 فروردین 1403
آمادگی دو بانک بزرگ کشور برای اعطای کارت اعتباری سهام عدالت

به گزارش پایگاه خبری نیمروز خبر، حسین فهیمی» امروز (جمعه) درباره آخرین جزییات اعطای کارت اعتباری سهام عدالت اظهار داشت: اکنون دو بانک بزرگ کشور یعنی ملی و تجارت در حال ارائه تسهیلات هستند و مشمولان سهام عدالت که در این بانک‌ها شماره حساب دارند و جزو مشتریان ادن بانک‌ها هستند می‌توانند با مراجعه به آنها درخواست کارت اعتباری کنند.

وی گفت: مشمولان سهام عدالت معادل نیمی از ارزش روز سهام عدالت می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند.

در هفته ای که گذشت مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام کرده بود: اعطای کارت اعتباری دو بخش دارد، بخش نخست آن ایجاد زیرساخت برای امکان توثیق این سهام به‌صورت مکانیزه است که تاکنون این امکان فراهم شده و بانک‌ها می‌توانند سهام عدالت افراد را وثیقه بانک بگیرند.

فهیمی اظهار داشت: بخش دیگر مربوط به تامین اعتبار برای کارت اعتباری است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: کسانی که بخشی از سهام عدالت خود را فروخته‌اند کارت اعتباری به آنها تعلق نمی‌گیرد و از ۴۹ میلیون نفر سهام عدالت حدود ۳.۲ میلیون نفر که بخشی از سهام خود را فروخته‌اند، قادر به اخذ کارت اعتباری نیستند.

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت اضافه‌کرد: کارت‌های اعتباری تا یک ماه بدون سود خواهد بود و بیش از یک ماه تبدیل به وام سه ساله با سود ۱۸ درصد می‌شود که دارندگان کارت اعتباری می‌توانند از پایانه‌های فروش تعیین شده استفاده کنند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه