ساعت 1:37 ب.ظ
امروز 30 فروردین 1403
طرح نذر
اجرای طرح نذر هفته‌ای 7 هزار تومان توسط موسسه نیکوکاری لبخند

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند از اجرای طرح نذر هفته‌ای 7 هزار تومان، برای جمع آوری کمک های مردمی برای خدمت رسانی به مردم نیازمند خبر داد.

به گزارش نیمروز خبر، در حالی که روزبه‌روز به جمعیت نیازمندان افزوده شده و مشکلات معیشتی مردم افزایش پیدا می‌کند، روش‌های مشارکت خیران نیز برای کمک به همنوعان از طرق مختلف تغییر کرده و این روزها در فضای مجازی شاهد تلاش مردم و فعالان مدنی برای جمع‌آوری کمک‌های مادی و غیرمادی برای نیازمندان هستیم؛ اما به‌تازگی خیریه‌ای در اصفهان دست به ابتکاری جالب زده و بیش از بیست شاخه نذر را در قالب یک سایت به نام نذرستان گرد هم آورده تا مردم بتوانند به صورت الکترونیکی نذرهای خود را در هر ساعت از شبانه روز پرداخت کنند و محدودیتی برای ادای نذورات خود نداشته باشند. یکی از این ابتکارات این سایت و خیریه، نذر هفته‌ای 7 هزار تومان است که در ظاهر رقم آن‌چنانی برای فرد پرداخت کننده نیست اما در مجموع با مشارکت افراد و تداوم پرداخت آن، می‌تواند گره‌گشای مشکلات عده زیادی از نیازمندان جامعه ما باشد.

 

طرح نذر
مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند در نخستین نشست خبری خود با رسانه‌های اصفهان ضمن تائید این مطلب بیان داشت: این مؤسسه از سال ۹۸ تصمیم گرفت فعالیت‌ خود را در قالب یک رسانه اینترنتی گسترش دهد، در این راستا سایت نذرستان راه‌اندازی شد که امکان پرداخت نذورات مردمی به‌صورت آنلاین را فراهم کرده است. او به ۲1 موضوع نذر در سایت نذرستان اشاره کرد و گفت: نذر عمومی، نذر نان و غذا، نذر آب، نذر جهیزیه، نذر عمران روستایی، نذر مدرسه و تحصیل، نذر نذرستان، نذر ایتام و کودکان بد سرپرست، نذر بازی و شادی، نذر سلامت و درمان، نذر خانه و مسکن، نذر رد مظالم، نذر آزادی زندانیان و خدمات، نذر فرهنگی، کتاب و دانایی، نذر بلایای طبیعی، نذر اشتغال و کارآفرینی، نذر سفر، نذر طبیعت و حیوانات، نذر قرض‌الحسنه، نذر پوشاک و نذر قربانی از جمله این نذرهاست که سایت نذرستان نذورات دریافت شده از نیکوکاران به حساب ۲۷ خیریه‌ای که در سطح کشور با آنها تفاهم‌نامه همکاری دارد واریز می‌کند تا به دست نیازمندان برسد. او خاطرنشان کرد: کمک‌های مردمی در سایت نذرستان به‌صورت موضوعی و یا انتخاب مؤسسات خیریه است، مؤسسه باران لبخند علاوه بر در اختیار قرار دادن کمک‌های مردمی به خیریه‌ها، یکسری پرونده‌های ارجاعی نیز دارد و تاکنون ۱۵۲ مورد پرونده در مؤسسه داشته‌ایم که خودمان مجری آن بوده‌ایم، در عین حال که پرونده‌های خیریه‌های دیگر را نیز به تناسب کمک‌ها پوشش می‌دهیم. مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری باران لبخند بیان داشت: برنامه ریزی شده است که در بخشی از سایت نذرستان مردم برای عزیزان ازدست‌رفته خود پرونده‌ای ایجاد و تمام نذورات خود را به نام مرحوم پرداخت کنند، همچنین با هر واریز مبلغ در سایت، رسیدی صادر می‌شود. او در ادامه به برگزاری پویش‌های این خیریه از طریق سایت نذرستان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از اقدامات مؤسسه نیکوکاری باران لبخند برگزاری پویش‌های مردمی است و تاکنون بیش از پویش موفق برگزار شده است. از جمله این پوشش‌ها، نذر زندگی، لبخند ماندگار آب با هدف ساخت آب انبار در جنوب ایران و دسترسی به آب بهداشتی، پویش‌هایی برای تأمین پوشاک و ارزاق و لوازم‌التحریر است. همچنین نذر کتاب، فرهنگ و دانایی و پویشی برای جمع‌آوری کتاب و اسباب‌بازی برای کودکان مناطق محروم داشته‌ایم. ضمن اینکه پویش عید تا عید در قالب تهیه پوشاک و ارزاق برای نیازمندان در آستانه عید نوروز سال گذشته و پویش ظهر عاشورا با رویکردی متفاوت از جمله پویش‌های موفق این موسسه بوده که معمولا با مبلغی بیش از مبلغ هدف بسته شده‌اند. پویشی که هم‌اکنون در حال اجرا داریم، یلدای ۱۴۰۰ است، ۱۴۰۰ هدیه ۵۰ هزارتومانی پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدواریم بتوانیم با مشارکت مردمی این هدیه‌ها را به دست نیازمندان برسانیم. او تصریح کرد: برای طراحی و تهیه محتوای سایت نذرستان حدود ۵۰۰ ساعت کاری وقت گذاشته شده و در حال توسعه بخش‌های مختلف آن هستیم و تا جایی که میدانم سایتی به این شکل و شمایل با این راهبرد در سطح کشور فعال نیست. مدیرعامل موسسه نیکوکاری باران لبخند اظهار داشت: از زمستان ۹۸ تاکنون ۹۶۰ میلیون ورودی سایت نذرستان بوده است حتی از خارج از کشور به‌ویژه در شاخه عمران روستایی و آب انبار کمک‌هایی داشتیم و گزارش دقیق و کامل مبالغ دریافتی و واریزی بر روی سایت مشخص است.
سایت نذرستان جایگزینروش های سنتی ادای نذر
در ادامه رئیس هیئت‌مدیره مؤسسه نیکوکاری باران لبخند نیز بیان داشت: موسسه نیکوکاری باران لبخند در کنار قرض‌الحسنه اسلامی و خیریه صدیقه طاهره با هدف ارتقا سطح فکری و فرهنگی جامعه در ابعاد مختلف از سال ۹۵ تاکنون فعالیت خود را آغاز کرده است. این خیریه اهدافی مانند حمایت از زنان بی‌بضاعت سرپرست خانواده و حمایت تحصیلی از دانش‌آموزان بااستعداد و نیازمند را در دستور کار قرار داده است. عباس دهکردی افزود: مجموعه فعالیت این موسسه نیکوکاری با خیریه صدیقه طاهره از نیم‌قرن اخیر تاکنون و همچنین در کنار قرض‌الحسنه اسلامی فعالیت می‌کند. هدف غایی این موسسه نیکوکاری اقدامات فرهنگی است، یکی از اقدامات این خیریه انتشار کتاب‌هایی نظیر دو قدم تا لبخند برای دانش‌آموزان بااستعداد و جزوه‌هایی نظیر «ایران ساختن» بوده است. دهکردی همچنین بیان داشت: تاکنون استقبال مردم از پرداخت الکترونیکی نذورات و سایت نذرستان قابل‌توجه بوده و به نظر می‌رسد این روش بتواند جانشین روش‌های سنتی شود.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه