ساعت 3:24 ب.ظ
امروز 9 فروردین 1403
اختلالات عملکرد جنسی چه تاثیری بر زندگی افراد دارد؟

در این گفت و گو به تاثیر اختلالات عملکرد جنسی بر زندگی افراد خواهیم پرداخت.

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از  روابط عمومی شهرک سلامت اصفهان، دکتر ندا قهرمان نژاد، سکس تراپیست و روانشناس کلینیک یوروپ هلث شهرک سلامت اصفهان، با بیان این نکته که اختلالات عملکرد جنسی می تواند تاثیر بسیار زیادی روی زندگی فردی و اجتماعی و سلامت روان فرد داشته باشد می گوید: در زندگی زوجی افراد، این اختلالات باعث ایجاد مشکل می شود و وقتی زوجین در آمیزش جنسی احساس عدم رضایت و ناکامی کنند دچار نارضایتی جنسی می شوند، احساساتی نظیر خشم، شرمندگی، غم، گناه، بی کفایتی و تنفر نسبت به یکدیگر را تجربه می کنند.
سلامت روان زوجین هم با خطر افسردگی و عدم اعتماد به نفس جنسی، اضطراب و استرس مواجه می شود.
وی ادامه می دهد: به مرور زمان وقتی فاصله بین رابطه های جنسی زوجین زیاد شود ، آنها از این رابطه بیشتر اجتناب می کنند، در نتیجه در روابط بین فردی نیز دچار مشکل می شوند و ممکن است دچار طلاق عاطفی شوند.
دکتر قهرمان نژاد این مشکلات را تنها متوجه زن و مرد نمی داند و می افزاید: همچنین این موضوع می تواند روی فرزندان آنها هم اثر بگذارد؛ فرزندان آنها به دلیل شرایط متشنج خانه و خلقی پدر و مادر دچار احساس ترس، استرس، گناه و غم خواهند شد. وی ادامه می دهد: دیگر آثاری که به سبب اختلالات جنسی می تواند مشکل ایجاد نماید، اختلال در عملکرد اجتماعی و شغلی است که اگر فردی این دغدغه های جنسی خود را حل شده نیابد دچار یک نوع استرس در شغل شده و حتی می تواند کار خود را نیز تحت الشعاع این موضوع ببیند.
دکتر ندا قهرمان نژاد ضمن مهم برشمردن موضوع عملکرد جنسی عدم توجه به آن را این گونه بیان می کند:
به سبب شرایط فرهنگی موجود در کشور ما، مردم از این که درباره مسائل و مشکلات جنسی شان صحبت کنند خجالت می کشند و یک احساس شرم و حیا در آن ها وجود دارد و به این مسئله اهمیت چندانی نمی دهند.
وی ادامه می دهد: عواقبی که این اختلالات می تواند بر زندگی افراد داشته باشد، بسیار زیاد است که از جمله آنها می توان به طلاق جنسی در ابتدای امر سپس طلاق عاطفی و در نهایت طلاق قانونی اشاره کرد. در حالی که نزدیک به ۷۰ درصد یا حتی بیشتر از این آمار طلاق نیز به سبب وجود مشکلات جنسی میان زوجین است. در نتیجه اگر این موضوع مورد اهمیت قرار نگیرد مشکلات جبران ناپذیری میان زوجین ایجاد شده و همچنین در روابط بین فردی و زندگی اجتماعی و شغلی نیز اثر گذار خواهد بود.

روانشناس و متخصص اختلالات جنسی کلینیک یوروپ هلث شهرک سلامت اصفهان ضمن بیان این موضوع که بیماران دارای اختلالات جنسی می توانند به این کلینیک مراجعه نمایند تاکید می کند: بانوانی که دچار اختلالات واژینیسموس یا اختلالات دخول همراه با درد لگنی و تناسلی هستند، مردانی که دچار مشکلات نعوظ یا عدم توانایی برقراری رابطه جنسی می باشند و همچنین مبتلایان به اختلالات دیگر مانند انزال زودرس، انزال تاخیری، اختلالات ارگاسم، عدم تحریک پذیری، اختلالات بی میلی جنسی ،کمبود میل جنسی و… می توانند با مراجعه به این کلینیک تحت درمان قرار بگیرند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه