ساعت 5:53 ب.ظ
امروز 9 فروردین 1403
طرح ملی مسکن
افزایش ۷۸ درصدی قیمت پایه ساخت واحدهای طرح ملی مسکن/قیمت پایه ۴.۲ میلیون تومان شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از افزایش ۷۸ درصدی قیمت پایه ساخت واحدهای طرح ملی مسکن بر اساس شاخص اعلامی سازمان برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از  خبرگزاری تسنیم، جواد حق‌شناس در نشست خبری اظهار کرد: در طرح ملی مسکن، 5 دور ثبت‌نام صورت گرفت. بر این اساس مسئولیت شهرهای زیر 100 هزار نفر جمعیت بر عهده بنیاد مسکن قرار گرفت.

وی با بیان این‌که در این 5 دوره 504 هزار نفر ثبت‌نام کردند، ادامه داد: بنیاد مسکن مسئولیت پروژه‌های طرح ملی مسکن 618 شهر را بر عهده گرفت.

وی با بیان این‌که 310 هزار و 591 نفر از افراد ثبت‌نامی حائز شرایط طرح ملی مسکن بودند، افزود: تاکنون 74 و 887 نفر از این تعداد تایید شده و برای تشکیل پرونده به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با یادآوری این‌که 60704 به بانک مسکن معرفی کرده‌ایم،  53428 نفر مبلغ 40 میلیون تومان و بیشتر را به‌عنوان شرط لازم طرح ملی مسکن واریز کرده‌اند. از این تعداد برای 10 هزار و 250 نفرنمی‌توانیم اقدام اجرایی انجام دهیم که به‌عنوان مثال برای 6000 نفر زمین قطعی نشده که آنرا تحویل بدهیم.

حق‌شناس با بیان تا امروز برای 44 هزار نفر توانسته ایم برنامه تخصص پروژه داشته باشیم، اضافه کرد: از این تعداد  25525 مورد بنیاد انجام شده و  19280 را مدیریت می‌کنیم که ساخت آن بر عهده انبوه‌سازان و سازندگان است.

وی  درباره قیمت تمام شده ساخت واحدهای طرح ملی مسکن، اظهار کرد: دو نوع پروژه داریم که یکی مربوط به انبوه‌سازان است که مطابق شیوه نامه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی یک رقم 2.7 میلیون تومان به عنوان قیمت پایه بعلاوه تعدیل سه ماه دوم سال 1400  که بر اساس شاخص تعدیل اعلامی سازمان برنامه محاسبه خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابراین برای مشخص شدن قیمت تمام شده باید منتظر اتمام پروژه بمانیم و با اعمال قیمت تعدیلی اعلام خواهد شد. نوع دیگر پروژه‌های بنیاد مسکن است که برای آن‌که کار یک مقدار سرعت پیدا کند مطابق با تفاهمنامه وزارت راه قیمت تمام شده را ملاک کار قرار دادیم. در نهایت نیز درصدی را به‌عنوان قیمت بالاسری بنیاد را به آن اضافه می کنیم که هزینه نهایی ساخت است.

وی با بیان این‌که قیمت پایه با تعدیل سازمان برنامه و بودجه افزایش می‌یابد، یادآور شد: سازمان برنامه و بودجه امسال در حوزه ساختمان (پروژه‌های عمرانی) 78 درصد تعدیل را اعلام کرده که طبیعتا به قیمت پایه پروژه‌های طرح ملی مسکن اضافه می شود تا متقاضیان بتوانند با دید بهتری در رابطه با این پروژه تصمیم گیری کنند.

معاون عمرانی بنیاد مسکن پیشرفت فیزیکی پروژه های طرح ملی مسکن را 6.3 درصد اعلام کرد و گفت: شاخص تعدیل با شروطی اعمال می‌شود که عدم تاخیر در زمان ساخت از سوی سازنده یکی از آنهاست.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه