ساعت 4:14 ق.ظ
امروز 10 فروردین 1403
کتابخانه نیمروز
اهدای 250 جلد کتاب به کتابخانه های عمومی شاهین شهر توسط عضو شورا

به گزارش نیمروزخبر، داوود فروزنده عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به آغاز جشنواره سراسری اهدای کتاب و دعوت امام جمعه محترم از اقشار مختلف به جشنواره سراسری اهدای کتاب در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شاهین شهر اظهار داشت : فرهنگ‌سازیِ اهدای کتاب اقدامی بسیار مهم و گامی موثر در ترویج فرهنگ مطالعه است.

وی افزود : در فرهنگ و تمدن اسلامی، کتاب جایگاه ویژه ای دارد و همواره به آن عنایتی خاص شده است و نخستین پیام قرآن، امر به خواندن است. خداوند در همین قرآن به قلم سوگند خورده و سوره ای را قلم نام نهاده است. از حضرت محمد صلی الله علیه و آله نقل است که فرمود: «مرکّب سیاه عالمان، از خون شهیدان برتر است». امام صادق علیه السلام نیز فرموده است: «بنویس و دانش خود را در میان برادران دینی به وسیله کتاب منتشر ساز و هنگامی که زمان مرگت فرا رسید، نوشته های خود را برای فرزندانت به عنوان میراث واگذار کن».

فروزنده در ادامه بیان کرد : کتاب، به انسان شکوه و عظمت و شخصیت و جذبه خاصّی می بخشد. همانطور که مرجع عالی قدر و فقیه اهل بیت، حضرت آیت اللّه مرعشی نجفی رحمه الله با پول به دست آمده از روزه و نماز استیجاری، کار در کارگاه برنج کوبی در شب ها و حذف یک وعده غذا از 24 ساعت، کتاب می خرید که هم اکنون در گنجینه کتابخانه بزرگ معظم له مورد استفاده محققان است.

مهندس فروزنده در پایان با تمجید از دعوت امام جمعه محترم شاهین شهر جهت مشارکت در جشنواره سراسری اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی، ایشان ضمن دعوت از خیرین دوستدار یارمهربان تعداد 250 جلد کتاب با موضاعات مختلف به کتابخانه های عمومی شاهین شهر اهدا کرد‌.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه