ساعت 7:54 ب.ظ
امروز 6 اردیبهشت 1403
اوزون تراپی_دکتر رقیه قاسمی
اوزون تراپی جادوی شفابخش دیسک گردن و بیماری های اسکلتی

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در اصفهان گفت: اوزون تراپی به عنوان یک روش موثر غیرتهاجمی برای درمان دیسک های گردن و بیماری های اسکلتی و مفاصل به اثبات رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری نیمروز، با رشد روزافزون تکنولوژی و تمایل مردم به استفاده از اینترنت برای گذران اوقات فراغت،راه اندازی کسب وکار، آموزش و …بیماری های اسکلتی، عضلانی و مفاصل با همین سرعت در میان مردم شیوع پیدا کرده است. اگر تا چندی پیش تنها راه پیش روی بیمار جراحی بود حالا به مدد تربیت متخصصان طب فیزیکی، راهکارهای متنوع و موثری برای درمان این گونه بیماری ها کشف شده است.
با دکتر رقیه قاسمی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی در رابطه با جدیدترین روش های پیشگیری و درمان بیماری های اسکلتی، عضلانی و مفاصل گفت و گو کرده است. با ما همراه باشید.
لطفا توضیحاتی کوتاه در رابطه با رشته طب فیزیکی و توانبخشی به مخاطبان ارائه فرمایید؟
رشته طب فیزیکی و توانبخشی رشته به نسبت جوانی در ایران است اما در کشورهای خارجی این رشته سالیان سال است که در دانشگاه ها تدریس می شود و پزشکان متخصص این بخش نقش بسیار مهمی در کمک به بیماران با مشکلات اسکلتی،عضلانی و مفاصل دارند.
پزشکان متخصص با بهره گیری از دستگاه های پیشرفته علاوه رفع مشکلات اسکلتی عضلانی و مفاصل به توانبخشی بیماران نیز کمک شایانی کرده است.در واقع، متخصصان طب فیزیکی،به بیماران کمک می کنند در زمان درگیری با بیماری های مزمن، توانایی های جسمی خود را حفظ کنند.
ما با استفاده از طب فیزیکی بیماران را به سمت روش های غیرجراحی مانند لیزر پرتوان، تزریق در داخل دیسک و مفاصل با داروهای جدیدتر انجام می شود.

اوزون تراپی
جدیدترین روش های درمانی برای بیماری های اسکلتی و عضلانی چیست؟
بیشترین مراجعه کنندگان ما در اصفهان با مشکلات مربوط به دیسک کمر، گردن و توانبخشی در این چند حوزه است.
به دلیل شیوع زیاد بیماری های اسکلتی عضلانی در اصفهان، در دوره پیشرفته ای برای استفاده از جدیدترین متدهای درمانی دنیا شرکت کردیم و با تامین زیرساخت های مورد نیاز خوشبختانه امروز از روش تزریق اوزون به نواحی آسیب دیده یا تحت فشار برای درمان بیماری های اسکلتی عضلانی استفاده می کنیم.
مزیت این روش به نسبت دیگر روشها، کم عارضه بودن و اثرات درمانی طولانی مدت بر روی بیمار است. بر اساس نظرات بیماران، اثر درمانی و تسکینی تزریق اوزون بسیار بیشتر از دیگر روش هاست.
تئوری درمان با اوزون این است که رادیکال‌های آزاد درون اوزون (اکسیژن سوم ازون) با مواد داخل دیسک واکنش می‌دهد و موجب کاهش التهاب، درد و کوچک شدن فتق دیسک می‌شود.
همچنین در آرتروز مفاصل زانو و شانه و سایر مفاصل که به علت تخریب غضروف مفصلی و وارد شدن آن در فضای مفصلی منجر به ایجاد التهاب، تورم و درد می‌شود، می‌توان از اوزون‌ درمانی استفاده کرد.
در روش تزریق اوزون به دیسک گردن و کمر شرایط اختصاصی تر است و تزریق با گاید سونوگرافی انجام می دهیم.
آیا استفاده از طب فیزیکی به جای جراحی از نظر اقتصادی به صرفه است؟
هزینه درمان بیمار در جراحی ها بسیار بالاتر و غیرقابل مقایسه با هزینه های طب فیزیکی و توانبخشی است، ما تنها درصورت بروز علائم خاص بیماران را به انجام جراحی توصیه می کنیم، بسیاری از بیماران با درمان های طب فیزیکی علائم بهبودی زیادی از خود نشان می دهند.
آیا شیوع کرونا و تغییر سبک زندگی مردم به سمت آنلاین شدن به تشدید بیماری های اسکلتی و عضلانی دامن زده است؟
بله، از زمانی که کرونا شیوع پیدا کرده است مراجعات اقشار خاصی از مردم به صورت محسوس افزایش یافته است. در این میان تعداد معلمانی که برای درمان این دردها مراجعه کرده اند قابل توجه است.
رانندگان و کسانی که ساعات طولانی از لب تاب، کامپیوتر و گوشی استفاده می کنند همه در معرض بیماری های اسکلتی و عضلانی هستند و روند مراجعاتشان برای دریافت درمان های طب فیزیکی رو به افزایش است.
آیا شاهد مراجعات نوجوانان و دانش آموزان برای دریافت درمان هستید؟
بله، آنلاین شدن مدارس از یکسو و رشد روزافزون ساعاتی که نوجوانان از موبایل یا تبلت برای حضور در شبکه های اجتماعی سپری می کنند باعث شده سن بروز یک سری از بیماری ها از آنچه انتظار می رود کمتر شود.
والدین باید برای زمان های استفاده فرزندان خود از کامپیوتر، موبایل و تبلت برنامه ریزی کرده و میزکار، صندلی و… را به صورت استاندارد تنظیم کنند.

در صورت تمایل می توانید با مراجعه به سایت دکتر رقیه قاسمی اطلاعات کاملتری در رابطه با پیشگیری از بیماری های ذکر شده و درمان آنها دریافت نمایید.

 

 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه