ساعت 6:07 ق.ظ
امروز 31 فروردین 1403
بازار خودرو و دلار منتظر توافق وین /تصمیم مجلس برای مسکن

بازار خودرو ولار دلار با شرایط انتظاری روبه رو است، خودرو هم منتظر تعیین مذاکرات برجامی وین است.

به گزارش نیمروز خبر بازارها همچنان متاثر از مذاکرات برجامی وین و سناریوهای توافق در مذاکرات، در موقعیت انتظاری به سر می برند.

 دلار و سکه چشم به وین دوخته اند

در بازار ارز و سکه، قیمت ها در کانال های قیمتی متفاوتی دنبال می شود، دلار با تداوم مسیر ریزشی دوباره به کانال 27 هزار تومان آمده است. همچنین درهم نیز مسیر نزولی را دنبال می کند. سکه اما برخلاف دلار و درهم متناسب با حرکت اونس طلای جهانی با شرایط صعودی مواجه شد. با نزدیک شدن به موعد پایان هفته جاری و تشکیل ادامه دور جدید از مذاکرات معامله گران بازار در شرایط انتظاری به سر می برند.

معاملات بازار سهام با صعود متوالی شاخص کل بورس و عبور از مرز روانی کانال 1.3 میلیون واحد همراه شده است. بورس بازان امیدوارند حقوقی ها در روز پایانی کاری همچنان از شاخص کل بورس حمایت کنند تا بازدهی شاخص کل بورس در طول هفته مثبت به ثبت برسد.

اگرچه چالش اصلی بازار خروج پول حقیقی ها از بازار سهام و استمرار آن است اما بازار با ارزش معاملات خُرد بالایی روبه روست. با اتفاقات اخیر و تصمیم های احتمالی سیاست گذار در رفع محدودیت ها و فعال کردن سمت عرضه و تقاضا ممکن است بازار سیگنال های مثبتی بگیرد.

معاملات بازار سهام در روز چهارشنبه اگر با صعود شاخص کل بورس دنبال شود، با دامنه محدودی صعود می‌یابد، چرا که رشد پلکانی روبه پایین شاخص کل بورس نشان میدهد که احتمالا در حالت خوش بینانه، صعود شاخص کل بورس با شدت کمتری دوباره در کانال صعودی دنبال شود.

در بازار مسکن فعلا خبر خاصی منتشر نشده و بازار مسکن همچنان متاثر از گزارش بانک مرکزی در خصوص روند قیمت و حجم معاملات مسکن در بهمن برخی از موقعیت ‌ها شاهد ارسال سیگنال های مثبت است. در تازه ترین رویدادها هم، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس گفته است: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق ، ۵ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر مصرف سیگار بابت کاهش سود تسهیلات مسکن (خرید و ساخت) جوانان به صندوق ملی مسکن واریز می‌شود.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه