ساعت 1:41 ب.ظ
امروز 6 اردیبهشت 1403
تحقق چشم‌انداز ۵۵ میلیون تنی فولاد با توسعه صنایع معدنی

رئیس هیات عامل ایمیدرو در آیین اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: تحقق چشم‌انداز ۵۵ میلیون تنی فولاد درسال ۱۴۰۴ در گرو توسعه صنایع معدنی است.

به گزارش نیمروز خبر،وجیه‌الله جعفری در آیین اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم، ضمن تقدیر از شرکت فولاد هرمزگان در برگزاری این کنفرانس، اظهار کرد: ما نیازمند برگزاری کنفرانس‌های تخصصی هستیم واگر چه کنفرانس‌های عمومی برگزار می‌شود اما ضرورت برگزاری کنفرانس‌های تخصصی با موضوع تامین زنجیره مواد معدنی ضروری است.

وی افزود: برای دستیابی به تکنولوژی و نوآوری‌های روز و کاهش قیمت تمام شده محصولات نیازمند برگزاری کنفرانس‌های تخصصی و بحث و تبادل نظر هستیم.

جعفری با تاکید بر نقش دانش در بهره‌وری اقتصاد صنایع معدنی، گفت: پژوهش و توسعه فناوری و تکنولوژی نقش بی بدیلی در تسلط بر دانش روز دارد که در نهایت به کاهش قیمت تمام شده محصولات منتج می‌شود و به پایداری در فضای رقابتی می‌انجامد.

وی به ۴۰ میلیون تن ظرفیت ایجاد شده تولید فولاد در کشور اشاره کرد و افزود: تحقق چشم‌انداز ۵۵ میلیون تنی فولاد در ۱۴۰۴ در گرو توسعه صنایع معدنی است که نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر بدیهی بودن نقش تکنولوژی و فناوری در صنایع معدنی، تصریح کرد: آرزوی توفیق برای شرکت فولاد هرمزگان و فولاد مبارکه دارم و امیدوارم چنین شرکت‌هایی با استفاده از علم و دانش نخبگان صنعت فولاد کشور به سوی تعالی گام بردارند.

در پایان مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از سید امیر مهدویان در بخش مقاله برتر از شرکت فولاد هرمزگان، امیر گرجی در بخش تجربه برتر از شرکت فولاد مبارکه و مجتبی همدم در بخش نوآوری برتر از شرکت فولاد خراسان و همچنین از دبیر اجرایی کنفرانس، دبیر علمی کنفرانس، مدیر روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان و رئیس هیات مدیره شرکت کنترل سیستم ابزار دقیق سازنده دستگاه XRF تقدیر شد.

این دستگاه که به همت شرکت فولاد هرمزگان و یکی از شرکت‌های دانش بنیان بومی‌سازی شده است و مراحل پایانی آزمایش را در سازمان انرژی اتمی می‌گذراند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه