ساعت 9:21 ق.ظ
امروز 6 اردیبهشت 1403
تولید فولاد
تولید سالانه 30 میلیون تن فولاد در ایران

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با تولید ۳۰ میلیون تن فولاد،  در جایگاه دهم جهان قرار دارد.

به گزارش نیمروز خبر؛ بهرام سبحانی در آئین افتتاحیه  سومین جشنواره و  نمایشگاه فولاد ایران که امروز در هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد:  امروز جمهوری اسلامی ایران با تولید ۳۰ میلیون تن در جایگاه دهم جهان در تولید فولاد رسیده است و امید می‌رود به تولید ۴۰ میلیون تنی فولاد برسیم.

وی اضافه کرد:  امیدواریم با افزایش ظرفیت ها در بخش های مختلف  معادن؛ تولید و فرآوری بتوانیم مزر ۴۰ میلیون تنی تولید فولاد را رد کنیم.

سبحانی به مشکلات برق و گاز در صنعت فولاد اشاره کرد و گفت: از ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده در کشور، ۳۰ میلیون آن در صنعت فولاد به مصرف می‌رسد که رقم ناچیزی است.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزاری نمایشگاه ها را پیش نیاز تامین نیازهای داخلی و خارجی دانست و گفت:در نمایشگاه ها توانمندی سازندگان قطعات فولادی به نمایش در می آید و فعالین این صنعت نیز در این نمایشگاه حضور دارند و نیازهای خود را تامین می کنند.

سبحانی تصریح کرد: در اولین نمایشگاه  برای تولید الکترود گرافیتی آن برنامه‌ریزی شد تا تولید آن صورت گیرد که امیدواریم وابستگی ما برای تامین آن از خارج از کشور قطع شود تا به تامین صد درصدی تجهیزات در صنعت فولاد دست یابیم.

به گزارش نیمروز خبر، انجمن فولاد ایران همزمان با برگزاری جشنواره در روزهای ۱۹ تا ۲۱ بهمن، نمایشگاه جامع ارائه فرصت‌های بومی‌سازی و حمایت از تولید داخل را با حضور ۱۱۴ شرکت فعال در عرصه فولادسازی کشور برگزار می‌کند که در آن آخرین دستاوردهای صنعت فولاد عرضه می‌شود.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه