ساعت 3:44 ق.ظ
امروز 5 اردیبهشت 1403
تکذیب فساد محموله های نهاده دامی در گمرکات شمال به دلیل قرنطینه

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از خبرگزاری تسنیم، چنگلوایی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در واکنش به خبری تحت عنوان “احتمال فاسد شدن چند ده هزار تن نهاده دامی دولتی و خصوصی در گمرکات شمال کشور” نوشت:

1-طبق قانون و ضوابط، صدور مجوز قرنطینه گیاهی برای محموله های دامی منوط به ارائه اسناد معتبر همراه کالا و سلامت آن از نظر عدم آلودگی به آفات و بیماری ها و علف های هرز قرنطینه ای است.

در حوزه قرنطینه گیاهی، سازمان حفظ نباتات به محض دریافت اسناد و مدارک معتبر و متعاقب آن بازدید و بررسی محموله های کشاورزی و حصول اطمینان از عدم آلودگی به آفات، بیماری ها و علف های هرز قرنطینه ای اجازه ترخیص صادر و هیچگونه تعللی ایجاد نمی شود.

2- بر اساس بررسی های به عمل آمده هیچ محموله ای (نهاده دامی) در گمرکات شمال کشور وجود ندارد که به دلیل موضوعات قرنطینه گیاهی معطل مانده باشد.

3-با توجه به حساسیت ویژه سازمان به محض رویت اظهارات جناب آقای ارونقی معاون محترم فنی و امور گمرکی سازمان گمرک ایران در آن خبرگزاری محترم بلافاصله با ایشان مکاتبه و درخواست گردید تا چنانچه مصداق یا مصادیقی از نهاده های دامی معطل مانده در گمرک به دلیل تشریفات قرنطینه ای سراغ دارند سریعا اعلام تا رسیدگی و اقدام لازم به عمل آید.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه