ساعت 9:17 ق.ظ
امروز 1 اردیبهشت 1403
جای خالی کارگران در اولویت بندی واکسیناسیون دولت/ انتخاب مدیران بومی به نفع اقتصاد اصفهان

یک فعال اقتصادی با اشاره به قطعی برق وآسیب وارده به صنایع استان اصفهان اظهارکرد: زمانی که یک فرد برای راه اندازی یک واحد تولیدی سرمایه‌گذاری می‌کند، دولت تعهداتی را مانند تامین برق، آب، زمین دولتی و … به سرمایه گذار ارائه می دهد.

به گزارش نیمروزخبر، امیرکشانی با انتقاد از رفتارغیرمتعهدانه دولت در این زمینه تصریح کرد: متاسفانه در تابستان امسال شاهد قطعی برق بدون اطلاع قبلی بودیم که فرصت برنامه ریزی را از صنایع برای نیروی کار گرفت.

عضو سابق اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه نبود الگوی منظم برای قطعی برق آسیب های زیادی را به تجهیزات صنایع وارد کرد، اضافه کرد: با قطعی نامنظم برق، نیروی کار ساعت های طولانی بیکار می ماند ، در واقع صنایع از دو وجه تجهیزات و هزینه های نیروی انسانی متحمل هزینه های بسیاری شدند.

واکسیناسیون

وی رفتار دولت را در این زمینه غیرمتعهدانه توصیف کرد و گفت: در هفته های اخیر با شدت یافتن اعتراضات نسبت به قطعی برق، پیامک هایی چندساعت قبل از قطعی برق به مشترکین صنعتی اطلاع داده شد .

وی تصریح کرد: شرکت های توزیع برق و وزارت نیرو می‌توانستند با هم اندیشی با واحدهای تولیدی و ایجاد یک الگوی قطعی برق به صورت زمانبندی شده و منظم ضرر و زیان واحدهای تولیدی را به حداقل رسانده و کشور را در این شرایط سخت مدیریت کنند.

این فعال اقتصادی گفت: صنعتگران هم مشکلات کشور را درک می‌کنند و برای گذر از آن با دولت همکاری میکنند اما متاسفانه نه تنها دولت قائل به هم اندیشی با صنایع نیست حتی خود را موظف به پاسخگویی نمی داند.

کشانی از کمرنگ شدن اقدامات فرهنگی برای مدیریت مصرف برق انتقاد کرد و گفت :درسال های اخیر در این موضوع عقب گرد داشته‌ایم.

عضو سابق اتاق بازرگانی اصفهان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای جبران ضرر و زیان های وارده به تجهیزات در اثر نوسانات و قطعی های مکرر برق موفق به اخذ خسارت از اداره برق شده اید یا نه گفت: من در این زمینه اقدامی نکرده ام اما از دیگر صنعتگران هم نشنیده ام که  صنایع موفق به دریافت خسارت شده باشند.

دولت از واکسیناسیون کارگران شانه خالی نکند

 

کشانی در رابطه با واکسیناسیون و عدم توجه دولت به واکسیناسیون کارگران گفت: کارگران از شریف‌ترین و زحمت کشیدن افراد جامعه هستند اما متاسفانه در برنامه های دولت در اولویت واکسیناسیون قرار نگرفته اند.

عضو سابق اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد این موضوع در حالی است که کارگران به شدت در معرض این بیماری قرار دارند و به دلیل اقتصاد ضعیف این قشر از ابتدای شیوع این ویروس بدون وقفه کار و تلاش کرده واز هیچ کدام از تعطیلی ها یا اینگونه موارد استفاده نکردند.

وی همچنین به نامه اخیر اتاق بازرگانی اصفهان اشاره کرد و گفت: اخیراً اتاق بازرگانی اصفهان اعلام کرده که برای واکسیناسیون کارگران خود مبلغ ۳۰۰ هزار تومان برای هر کارگر واریز کنید تا واکسیناسیون آن انجام گردد.

کشانی با مقایسه اقشاری که واکسیناسیون آنها انجام شده با کارگران گفت: چرا با زحمتکش ترین قشر جامعه باید اینگونه رفتار شود، چرا دولت نباید به این قشر توجه ویژه داشته باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم در قوانین و طبقه بندی ها به این قشر توجه بیشتری صورت گیرد.

این فعال اقتصادی این حجم از برخورد زننده با کارگران زحمتکش را نابخشودنی توصیف کرد و گفت انقلاب ما انقلاب مستضعفین است و اینگونه برخوردها نباید در آن جایی داشته باشد.

انتصاب مدیران بومی به نفع صنعت اصفهان

عضو سابق اتاق بازرگانی اصفهان همچنین در رابطه با وزیر دولت سیزدهم و پیشنهادات فعالین اقتصادی به وی گفت: در حال حاضر سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی برای راه‌اندازی و اخذ کوچکترین مجوزات و فعالیت‌های صنعتی باید به تهران مراجعه کنند.

کشانی گفت: امیدواریم در دولت جدید این موانع از پیش پای فعالین اقتصادی برداشته شود.

وی همچنین پیشنهاد داد برای استان اصفهان به عنوان اولین قطب اقتصاد کشور مدیران بومی انتخاب شوند.

کشانی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت باید مدیری را انتخاب کند که مورد اعتماد وزیر بوده و توانایی تصمیم گیری و اعمال قانون را داشته باشد .

عضو سابق اتاق بازرگانی اصفهان بومی بودن مدیران کل را امتیازی برای صنایع استان عنوان کرد و گفت مدیران بومی زمان کمتری را شناخت استان و مسائل مسائل آن می کنند و زمان از دست نمی رود .

فضای کسب و کار اصفهان بدتر شده است

این فعال اقتصادی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا فضای کسب و کار در سال‌های اخیر تسهیل شده است یا نه گفت: گمان می کنم در دو سال اخیر وضعیت صدور مجوزها و تسهیل فضای کسب و کار بدتر شده است و بروکراسی و روش های اشتباه بیشتر شیوع پیدا کرده است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه