ساعت 8:47 ق.ظ
امروز 10 فروردین 1403
جوان اصفهانی بر اثر سقوط از کوه جان باخت

به گزارش پایگاه خبری نیمروزخبر، فرهاد کاوه آهنگران افزود: این حادثه ساعت ۲۳ و ۵۴ دقیقه شب گذشته توسط کوهپیمایان در مجموعه کوهستانی صفه به اتاق فرمان اتش‌نشانی اعلام و تیم‌ عملیاتی ایستگاه ۱۲ به محل اعزام شدند.
وی گفت : این جوان ۲۷ ساله قبل از رسیدن آتش‌نشانان بر اثر شدت جراحت‌های وارده جانش را از دست داد و پیکرش توسط تیم اعزامی به نیروی انتظامی تحویل شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهارداشت: در این عملیات که حدود ۶ ساعت در دل شب و با دشواری‌های محیطی زیاد برای انتقال محبوس‌شدگان در کوه و جسد فرد حادثه دیده به طول انجامید، سه نفر دیگر شامل ۲ زن و یک مرد که توان پایین آمدن را نداشتند از همان منطقه به وسیله تیم امداد و نجات این سازمان به محل امن منتقل شدند.
وی به شهروندان توصیه کرد موارد ایمنی مرتبط با کوهنوردی و کوهپیمایی را رعایت کنند.
کاوه آهنگران تاکید کرد: آشنا نبودن به فنون کوهنوردی، نداشتن تجربه و تجهیزات لازم، صعود از مسیرهای سخت گذر و عبور ممنوع، انتخاب زمان نامناسب برای صعود، شرایط جوی ناپایدار و انجام رفتارهای پرخطر می‌تواند عامل اصلی این‌گونه سقوط‌ها باشند.
کوه صُفه با ارتفاع ۲ هزار و ۲۵۷ متر در جنوب این کلانشهر یکی از تفرُجگاه‌های اصلی مردم اصفهان است اما در چند سال گذشته بدلیل رعایت نکردن موارد ایمنی کوهنوردی، میزان بروز حوادث بخصوص سقوط افزایش یافته است.
۲۴ ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با ۶۰۰ نیروی عملیاتی و ۹۰ نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه