ساعت 4:52 ق.ظ
امروز 31 فروردین 1403
حمایت
حمایت از تشکیل کانون سهامداران / قیمت‌ های ذاتی سهام بالاتر از قیمت‌های فعلی است

رییس سازمان بورس ایران از حمایت از  تشکیل کانون سهامداران حقیقی خبر داد.

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از اقتصاد آنلاین، رییس سازمان بورس ایران در برنامه تهران۲۰ شبکه تهران سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار از تشکیل کانون سهامداران حقیقی حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: قیمت‌های بازار حاصل عرضه و تقاضای سهام است. بازار به حدی رسیده که قیمت‌های ذاتی سهام بالاتر از قیمت‌های موجود است.

رییس سازمان بورس ایران بیان کرد: بازار ثبات خوبی دارد ولی زمان می‌برد تا این قیمت‌ها رشد کند و متناسب با سودآوری شرکت‌ها شود.

عشقی با اشاره به مشکلاتی که در بازار سرمایه وجود دارد و ریشه در اتفاقاتی که پیشتر رخ داده، اظهار کرد: اتفاقات گذشته با گذشت یک یا دو هفته درست نمی‌شود و زمان می‌برد. تا پنج یا شش ماه آینده می‌شود شاهد ثبات قیمتی در سهم‌ها باشیم.

وی ضمن اشاره به تشکیل کمیته مشترکی برای هماهنگی های بیشتر بین دو بازار پول و سرمایه گفت: با بانک مرکزی کمیته مشترک طراحی کردیم و یکی یکی موارد را بررسی می‌کنیم.

عشقی خاطرنشان کرد: کاری که اکنون ما باید انجام دهیم برای بازگردان اعتماد، نخست افزایش شفافیت از طریق ارائه اطلاعات درست است، صنایع باید مشکلاتشان حل شود که در این رابطه در حال تشکیل میزهای حمایتی برای صنایع هستیم ، دوم باید فعالیت نظارت بر بازار شفاف کنیم زیرا در این مدت اعتراضات زیادی در خصوص رفتار های ناظر شده، در گام بعدی لازم است زیرساخت‌هایی را مهیا کنیم.

رییس سازمان بورس ایران در پایان گفت: در حال حاضر داریم در حوزه دامنه نوسان نیز اقداماتی را انجام می‌دهیم.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه