ساعت 12:31 ق.ظ
امروز 31 فروردین 1403
گلدینکس
خیز فعالان صنعت طلا و جواهر برای حضور در گلدینکس ۲۰۲۲ اصفهان

برنامه ریزی صنعت طلا و جواهر استان اصفهان برای حضور در گلدینکس 2022 اصفهان با رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات گران‌بها، طلا و سنگ‌های قیمتی، ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری 1401 آغاز شد.

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه گلدینکس 2022 اصفهان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های اصفهان در آئین رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات گران‌بها، طلا و سنگ‌های قیمتی، ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری 1401 گفت: سعی داریم بین‌المللی فلزات گران‌بها، طلا و سنگ‌های قیمتی، ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری 1401 در اصفهان که به نظر من و خیلی از کارشناسان کشور کیفی‌ترین نمایشگاه سال آینده خواهد بود که در سطح کشور برگزار می‌شود، را در سطح منطقه گسترش دهیم.

علیرضا مرتضوی اظهار کرد: اصفهان مفاخر زیادی در هنر، صنعت و صنایع مختلف دارد که یکی از آنها طلا است و اصفهان با معادنی که دارد یکی از قطب‌های استخراج طلا و از قطب‌های ماشین‌آلات مرتبط با طلا به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: سعی داریم در نمایشگاه 1401 که به نظر من و خیلی از کارشناسان کشور کیفی‌ترین نمایشگاه سال آینده خواهد بود که در سطح کشور برگزار می‌شود را در سطح منطقه گسترش دهیم و مفتخر هستیم صنایع مرتبط در این زمینه و صنایعی که فرایند پرداخت را انجام می‌دهند یا در زمينه گوهرسنگ‌ها فعال هستند و غيره را زیر یک سقف کنار هم قرار دهیم تا همدل و هم‌صدا برای نشان دادن قدرت و توان این صنعت به کشور و منطقه جمع شوند.

پای افراد معتبر را به نمایشگاه بازکنید

در ادامه این نشست معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و تجارت بیان داشت: چند سال است که جلسات برگزاری نمایشگاه طلا و جواهر را انجام می‌دهیم و اما در دو سال پیش و همچنین سال گذشته کمی شرایط بهتر شد و به سمت برگزاری نمایشگاه تقریبا خوبی بویژه در شیوع کرونا حرکت کردیم.

اسماعیل نادری گفت: اگر لازم باشد دعوت می‌کنیم تا خود سازمان صنعت هم در این نمایشگاه ورود کند و ما طلای موته را نیز در این نمایشگاه داشته باشیم. همچنین بدانید شاید خیلی‌ها تلاش می‌کنند به نمایشگاه بیایند اما بسیاری از افراد را هم باید به سراغشان برویم. آن‌هایی که حرف‌هایی برای گفتن دارند و باعث می‌شوند خودشان به نمایشگاه اعتبار دهند و از سراسر کشور می‌توانند در این صنعت تأثیرگذار باشند.

وی افزود: در چند سال گذشته ایشان به خاطر تحریم‌ها و غیره در شرایط سختی که وجود داشت تلاش‌های بسیاری کرده‌اند اما در نهایت توانستند صادرات داشته باشند؛ بنابراین با ایشان صحبت کنید و با دعوت از حضورشان در این نمایشگاه از توانمندی‌شان در صادرت بهره بگیرید.

نادری تصریح کرد: با رویکردی که دکتر مرتضوی در شرکت نمایشگاه‌ها دارد می‌توانیم یک سری از رویدادها در طول سال را در اصفهان حتی بهتر از تهران برگزار کنیم که یکی از آنها نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان است.

 نمایشگاه طلا 1401 بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی سال

در این نشست مجری برگزارکننده پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان گفت: نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان بزرگ‌ترین رویداد اقتصادی در سال 1401 در اصفهان خواهد بود و شعار این نمایشگاه «از دل معدن تا حلقه ازدواج» است.

سید معلمی افزود: نخستین جلسه هم‌اندیشی پانزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته با حضور معاونان سازمان صمت، بزرگان صنعت طلا و سایر مسئولان همراه بود؛ و برای نخستین بار در اصفهان تصمیم‌گیری برای ساعت نمایشگاه با همفکری و توافق مشارکت‌کنندگان و فعالین صنعت طلا و ریاست شرکت نمایشگاه‌ها انجام شد.

مجری برگزارکننده پانزدهمین نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان بیان داشت: قرار بر این شد ساعت برگزاری از 11 صبح تا 8 بعدازظهر در تاریخ 18 تا 21 خردادماه برای علاقه‌مندان دایر شود تا مشارکت‌کنندگان بتوانند نهایت بازدهی را از زمان نمایشگاه در این 4 روز حاصل کنند.

وی افزود: خوشه صنعتی طلا قرار شد شامل 2 هزار متر از غرفه داران مصنوعات طلای اصفهان که در این نمایشگاه شرکت کنند به‌صورت یارانه‌ای از حمایت خوبی برخوردار شوند.

سید معلمی تصریح کرد: امسال در این نمایشگاه کلیه رسته‌ها از جمله معدن‌های مهم اصفهان، ابزار، خدمات، کارگاه‌های تولیدی ، بنکداران و طلافروشان با حضوری گسترده مشارکت خواهند داشت.

مجری برگزاری نمایشگاه گفت: قرار بر این شد کلیه مشارکت‌کنندگان مشتری‌های خارجی خود را به ما معرفی کنند تا دعوت‌نامه برای آنها ارسال شود تا هم به‌عنوان مشارکت‌کننده و هم بازدیدکننده بتوانند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

وی به تفاهم‌نامه همکاری با شریک ترک در نمایشگاه استانبول در فروردین 1401 اشاره کرد و گفت: با امضا این تفاهم‌نامه از تولیدکنندگان ابزارآلات کمک خواهیم گرفت تا نمایشگاه حضور یابند و بعد بین‌المللی نمایشگاه به‌شرط رفع محدودیت‌های کرونایی احیا شود.

باید در صنعت طلا برندسازی کنیم

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست بیان داشت: اکنون می‌توانیم این ادعا را داشته باشیم که هم از بابت زیرساخت‌های موجود، هم از بابت مدیریت و هم از بابت برگزارکننده نمایشگاه به یک ترکیب و جمع همدل و خوب رسیده ایم.

هوشنگ شیشه بران افزود: برای یک صادرات خوب ابتدا نیاز به تولید بوده سپس نمایشگاه قرار دارد و بعد نوبت صادرات است ؛ اگر هر قسمت این روند دچار مشکل باشد نمی‌توانیم در امر تولید و صادرات حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی بیان داشت: امروز تمام نمایشگاه‌های بزرگی که در سراسر کشور برگزار می‌شود ازجمله هانومر، اشتوتکارت، هنک کنگ، بانکوک، دبی و بسیاری از کشورهایی که در نمایشگاه دستی بر آتش دارند و برای نمایشگاه بسیار اهمیت خاصی قائل هستند؛ من هم همیشه آرزو داشتم نمایشگاه اصفهان دارای یک نمایشگاه بین‌المللی باشد.

شیشه بران تصریح کرد: ما اگر تولیدمان را به خودمان تعارف کنیم کاری نکردیم اما اگر برند سازی کنیم و در آینده بتوانیم تولید و محصولاتمان را به سراسر دنیا صادر کنیم با شرایطی که الآن در مملکت حاصل است حرفی برای گفتن خواهیم داشت.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه