ساعت 1:39 ب.ظ
امروز 10 فروردین 1403
درآمدهای مالیاتی در مرز ۶۰ هزار میلیارد

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از ایسنا، در سال گذشته صحبت‌های زیادی مبنی بر عبور بودجه کشور از اتکا به درآمدهای نفتی و در این راستا افزایش پایه‌های مالیاتی مطرح شد تا در نهایت در بودجه سال جاری سهم مالیات‌ها در درآمدهای دولت افزایش یافت و پایه‌های مالیاتی چون مالیات بر خانه‌های خالی، خانه و خودروهای لوکس و ‌.‌.. به خانواده مالیاتی کشور افزوده شد. 

با وجود افزایش درآمدهای مالیاتی امسال به ۲۴۷ هزار میلیارد تومان تاکنون اقدامات مناسبی برای اجرای پایه‌های مالیاتی جدید، جلوگیری از فرار مالیاتی و هوشمندسازی مالیات انجام نشده که صدای انتقاد کارشناسان را درآورده است. 

از سوی دیگر، هر یک از مالیات‌های اشخاص حقوقی، درآمدها، ثروت، واردات و کالا و خدمات به ترتیب ۱۴ هزار میلیارد تومان، ۱۶ هزار میلیارد تومان، ۱۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان، ۲۰۰۰ میلیارد تومان و ۱۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته که در این بین مالیات بر درآمدها بیشترین افزایش را در سالجاری داشته است. 

در این زمینه، محمد مسیحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تحقق درآمدهای مالیاتی در فصل بهار ۱۴۰۰ گفت: در سه ماهه اول سال جاری نزدیک به ۵۹ هزار میلیارد تومان مالیات وصول شد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از رشد ۷۰ درصدی برخوردار شده است. 

مسیحی ادامه داد: همچنین، در سه ماهه ابتدایی سال جاری سهم مالیات‌های مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده از مجموع درآمدهای مالیاتی وصول شده به ترتیب معادل ۳۳ هزار میلیارد و ۲۶ هزار میلیارد تومان است. 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه