ساعت 2:54 ق.ظ
امروز 6 اردیبهشت 1403
تولید صنعتی
دستیابی به جهش تولید صنعتی با حضور فاطمی‌امین امکان‌پذیر است

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از ایرنا، «محمدرضا دیانی» افزود: امروز علاوه بر نیاز به «مرد میدان» در وزارت صنعت، معدن و تجارت، نیازمند افرادی با تفکرات استراتژیک هستیم.

دیانی تاکیدکرد: امروز نیازمند آن هستیم تا در کشور نسبت به جغرافیا، شرایط و امکانات، نیروی انسانی موجود، امکانات زیرساختی، معادن و غیره هر منطقه، به طراحی برنامه‌های صنعتی بپردازیم و این راهبردی است که  فاطمی‌امین از زمان حضور در معاونت برنامه‌ریزی وزارت صنایع و معادن سابق داشته و توانایی پیگیری این راهبرد را داراست.

وی با تاکید بر اینکه نباید برای همه نقاط کشور یک نوع صنعت تعریف کرد، یادآور شد:‌ امروز در خوزستان با آن جغرافیای سرزمینی، خاک، آب و همسایگان به نوعی از صنایع در کنار آب نیاز داریم، در حالی که در هرمزگان و چابهار نوع دیگری از استقرار صنایع مورد نیاز است.

رییس هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به استان اصفهان و ظرفیت‌ها و زیرساخت‌هایی که از قبل در این منطقه بود، بیان‌داشت: امروز نیاز آن هستیم که از این امکانات به نوع دیگری استفاده شود و همه این موارد نیازمند نگرش راهبردی استراتژیک است.

وی تصریح‌کرد:‌ امروز باید همه پتانیسل‌های کشور را برای صنعتی شدن به کار گرفت و این در توان فاطمی‌امین است تا این پتانسیل‌ها و قابلیت‌ها را به کار بگیرد.

دیانی خاطرنشان‌کرد: فقط در این صورت است که می‌توانیم به اهداف جهش تولید صنعتی دست یابیم، نه اینکه امکانات و طراحی‌های صنعتی را در تهران و چند استان خاص متمرکز کنیم و این نیازمند برنامه‌ریزی است.

اقتصاد مقاومتی

وی ادامه‌داد: اعتقاد جدی فاطمی‌امین به «اقتصاد مقاومتی»، یکی دیگر از مشخصه‌های وی است که البته به معنای رادیکالیسم و جنگ و تقابل با دنیا نیست.

رییس هیات مدیره مجمع کارآفرینان ایران  یادآوری‌کرد: امروز ترکیه که اقتصادش را بر مبنای منافع ملی‌اش طراحی کرده، در موضوع اقتصاد مقاومتی از ما جلوتر است، یا معنای واقعی اقتصاد مقاومتی را در کره جنوبی می‌توان دید.

وی تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که بر مبنای استقلال، آسیب‌ناپذیر کردن اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های داخلی شکل گرفته و نیازمند افراد معتقدی است که ظرفیت‌های داخلی و صنایع ملی را تقویت کنند.

دیانی تصریح‌کرد: امروز به عنوان نمونه، برای صادرات به کشور ترکیه با برخی موانع تعرفه‌ای و غیر تعرفه‌ای مواجه‌ایم، این در حالی است که مافیای واردات، سفته‌بازی و دلال‌مآبی اقتصادی، چالش‌هایی برای کشور ایجاد کرده که مطابق وعده آیت‌الله رئیسی با آنها مبارزه خواهد شد.

وی گفت:‌ تضعیف رقبای صنعتی، رویکردی است که فاطمی‌امین از آن برخوردار است و انگیزه بالا برای کار و باور به صنعت داخلی در وجود وی موج می‌زند که امیدواریم با حضور در کابینه دولت سیزدهم، جهش صنعتی کشور را شاهد باشیم.

به گزارش نیمروزخبر، «سید رضا فاطمی امین» که در سال ۱۳۵۳ در شاهرود متولد شده، تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و دکترای مدیریت راهبردی دانش دارد.

از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد.

آخرین سمت فاطمی امین، قائم مقام آستان قدس رضوی بود که پیش از آن مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی بوده است.

از جمله دیگر سوابق کاری فاطمی امین، مجری پروژه شهر سالم مشهد، رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مجری طرح نوسازی خودروهای فرسوده کشور، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)،  معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، سخنگوی وزارت صنایع و معادن، مشاور دستیار ویژه رییس‌جمهوری و رییس پروژه‌های اقتصادی- تولیدی، قابل اشاره است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه