ساعت 9:22 ب.ظ
امروز 4 اردیبهشت 1403
رب گوجه ارزان می‌شود

قیمت رب گوجه فرنگی در آینده نزدیک  کاهش می یابد.

به گزارش پایگاه خبری نیمروز، صنایع تبدیلی به طور معمول با کاهش قیمت مواد اولیه همچون گوجه، بهای محصول نهایی در بازار همانند رب گوجه نیز باید کاهش یابد، اما این روزها گویا کارخانجات تولید رب گوجه نسبت به کاهش قیمت این محصول مقاومت می کند.

یکی از فروشندگان محصول گوجه در میدان میوه و تره بار اصفهان در این باره به ایسنا، گفت: در فروردین امسال قیمت گوجه فرنگی برای کارخانجات تولید رب به 4900 تومان رسید و با توجه به اینکه یک ماه تا برداشت گوجه استان فارس باقی مانده، قیمت گوجه به صورت چشمگیری به 3900 تومان کاهش یافته است.
وی یادآور شد که موجودی رب کارخانجات تولید رب گوجه از چند ماه قبل قابل توجه است که با جمع بندی موارد فوق قیمت رب گوجه در ماه آینده به صورت قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد، البته این موضوع در صورتی اتفاق می افتد که صادرات گوجه از طرف دولت آزاد نشود.
یکی از عمده فروشان مواد خوراکی همچون رب گوجه در محدوده خیابان ولیعصر اصفهان نیز در این باره به ایسنا، گفت: تغییر قیمت گوجه و تمام هزینه ها تقریبا 55 درصد، اما تغییر قیمت رب تقریبا 112 درصد است.
وی ادامه داد: با احتساب این تغییرات قیمت واقعی رب به 88 هزار تومان باید 66 هزار تومان باشد و با کاهش قیمت گوجه، رب گوجه نیز باید ارزان شود.
نایب رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان در این باره به ایسنا، توضیح می دهد که طی دو هفته گذشته شاهد کاهش نسبی گوجه در بازار هستیم.

محمدصادق ریاحی با اشاره به اینکه البته کاهش قیمت صیفی جات به شرایط جوی بستگی دارد، گفت: اگر دوباره شاهد وقوع سیل باشیم به طور قطع دوباره با مشکل مواجه می شویم، اما اگر همین روال عادی باشد، قیمت گوجه تغییر نمی کند.
وی در پاسخ به این سوال که با کاهش قیمت گوجه، نرخ رب گوجه نیز باید کاهش یابد، افزود: دقیقا؛ با کاهش قیمت گوجه باید کارخانجات تولید گوجه در قیمت های خود تجدید نظر کنند، اما متاسفانه این گونه عمل نمی کنند و بعضا به افزایش هزینه های کارگری، مواد اولیه همچون قوطی رب و … اشاره می کنند.
نایب رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار اصفهان تصریح کرد: کارخانجات تولید رب گوجه زمانی اقدام به خرید گوجه از بازار می کنند که قیمت این محصول کف بازار باشد، اما به طور قطع با کاهش قیمت گوجه باید قیمت رب گوجه نیز ارزان شود، اما متاسفانه شاهد کنترل و نظارت درستی بر این موضوع نیست.
وی افزود: قیمت رب گوجه باید حساب شده باشد و با آنالیز قیمتی تولید این محصول میانگین خرید گوجه لحاظ شود و که با کاهش قیمت گوجه قیمت رب گوجه ارزان شود.
ریاحی با بیان اینکه در میدان میوه و تره بار امروز قیمت گوجه 7000 تومان و کف قیمت این محصول 6000 تومان است، گفت: در ایام محرم به خصوص دو شب عاشورا و تاسوعا که مردم بیشترین نذری را دارند، مصرف گوجه و سیب زمینی و پیاز بیشتر بوده است و بعد از این ایام قیمت این محصولات دوباره افت پیدا می کند.

مرضیه زارع

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه