ساعت 2:40 ق.ظ
امروز 5 اردیبهشت 1403
تیموری
 رشد دو برابری ترانزیت در راه های کشور

عضو هیات عامل و معاون سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاد‌ه‌ای از  رشد دو برابری ترانزیت در راه های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیمروز، محمد تیموری با اشاره به رشد دو برابری ترانزیت در راه های کشور، گفت: در جنگ امروز، بسیاری تلاش می کند مسیر های جایگزین ترانزیت ایران را معرفی کنند و اگر این مسیر جایگزین ایجاد شد، برگشت آن دیگر امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده ای کشور بخش عظیمی از کارهای توسعه ای و‌ نگهداری و حمل و نقل کشور را برعهده دارد، اظهار کرد:به دلیل تحریم های و محدودیت های حمل و نقل هوایی و ریلی ۹۰ درصد جابجایی مسافر و بار بر عهده حمل و نقل جاده ای است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰۵ میلیون تن کالا و ۱۹۰ نفر مسافر از طریق راه ها جابجا می شود، افزود: ۸ هزار شرکت حمل و نقل کالا و ۳۸۶ ناوگان باری و ۶۸ هزار ناوگان مسافربری و ۷۰۰ هزار نفر راننده دارای کارت هوشمند در کشور فعال هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاد‌ه‌ای گفت: در نگهداری راه ها ۲۱ هزار پرسنل در کشور فعالیت می‌کنند و همچنین شبکه راه های کشور ۲۱ هزار کیلومتر است و پرسنل ما در طول سال درگیرند حجم مبادلات کالا هستند.

وی با بیان اینکه حجم ترانزیت کالا در دنیا ۲۰ هزار میلیارد‌ دلار است که یک سوم آن در آسیا و اروپا است که حدود ۶ هزار میلیارد دلار است که اگر ده درصد آن به کشور برگردد، معادل ۶۹۰ میلیون دلار است.

وی با اشاره به مباحث امنیتی و فرهنگی و ابعاد مالی و اقتصادی ترانزیت کالا برای کشور، یادآور شد: ما در مسیر جاده ابریشم قرار داریم و همچنین بسیاری از کریدورهای حمل و نقل از ایران می گذرد و کشور را به نقاط مختلف دنیا متصل می کند.

تیموری تاکید کرد: در جنگ امروز، بسیاری تلاش می کند مسیر های جایگزین ترانزیت ایران را معرفی کنند و اگر این مسیر جایگزین ایجاد شد، برگشت آن دیگر امکان پذیر نیست.

وی تصریح کرد: با وجود تلاش های بسیار، میزان ترانزیت ایران حدود دو برابر رشد داشته و در این عرصه کارهای خوبی صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل‌‌ونقل جاد‌ه‌ای با بیان اینکه حکم ترانزیت در ایران همانند حکم آب جاری است، گفت: ترانزیت برای ایران اولویت است و باید از آن حداکثر منافع را ببریم.

وی در ادامه با اشاره به برخی درخواست های رانندگان، اظهار کرد: معیشت نیروهای راهداری یکی از اولویت هاست و آنچه در توان مادی و حقوقی ستاد بود انجام شده است، اما در استان اصفهان اعتبارات مناسب نیست بنابراین باید این مشکل حل شود.

تیموری همچنین به رفتن لایحه مدیریت حمل و نقل در صحن مجلس، گفت: از طریق این لایحه چند مشکل رانندگان حل خواهد شد، همچنین وضعیت پرداخت پنجاه درصد بیمه رانندگان در این لایحه دیده شده و هر راننده ای که وضعیت بیشتری را پر کند، حقوق او افزایش می یابد.

از سوی دیگر در زمینه بیمه تکمیلی مسئله رفاه رانندگان حل می‌شود با مصوبه شورای هماهنگی راه های کشور هزینه این بیمه پرداخت می‌شود. وی با اشاره به مشکل تامین لاستیک و روغن رانندگان، تاکید کرد : قرار این با راه اندازی سامانه فروش روغن در پایانه های بار اصفهان، این مشکل مرتفع شود و در بحث سوخت رانندگان نیز به دنبال پیگیری از طریق سامانه سپهبد هستیم.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه