ساعت 5:04 ب.ظ
امروز 4 اردیبهشت 1403
شورای نگهبان
روزسوم ثبت نام؛ کدام چهره ها در انتخابات ثبت نام کردند؟

به گزارش نیمروز و به نقل از ایرنا، روز سوم ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت آغاز شد و داوطلبان از گروه‌ها و جریان‌های سیاسی و نیز شهروندان عادی به منظور ثبت نام در این رقابت‌ها به تالار وزارت کشور مراجعه می‌کنند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی  «سید اسماعیل موسوی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پایان دومین روز ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری، ۱۳۰ نفر از داوطلبان برای ثبت نام  به وزارت کشور مراجعه کردند. به گفته موسوی روند ثبت نام به مدت سه روز دیگر انجام خواهد شد و در نهایت در روز ۲۵ اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.

تعدادی از پرونده‌ها  نقص مدرک داشتند که فرصت مجددی به داوطلبان داده شد تا پایان دوره ثبت نام مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

روز دوم ثبت نام تحت تاثیر ثبت نام بسیاری از وزرا، معاونان، مشاوران و شخص رییس دولت های نهم و دهم بود. حاشیه های حضور «محمود احمدی نژاد» در تالار وزارت کشور و وزرای و معاونانش مهم ترین رویداد روز گذشته ثبت نام بود.

محمود احمدی نژاد، رییس دولتهای نهم و دهم، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» نایب رییس مجلس، «رستم قاسمی» وزیر نفت دولت دهم، «محمد عباسی» وزیر پیشین ورزش و جوانان، «حسن سبحانی» نماینده اسبق مجلس، «محمد شریف ملک‌زاده» رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی، «صادق خلیلیان» وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، «محمد حسن قدیری ابیانه» دیپلمات پیشین، «قدرتعلی حشمتیان» رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان از مهم ترین چهره های سیاسی داوطلب انتخابات بودند که روز دوم برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند.

نخستین ثبت نامی‌های روز سوم

بهمن لامعه ای معاون بین الملل بیمه ایران نخسین چهره ای بود که امروز در ستاد انتخابات حضور یافت و ثبت نام کرد.

ثبت نام

علاوه بر وی پیرمردی ۷۴ ساله با مدارک خود را برای ثبت نام تحویل داد. پرویز شیرین بنیاد رئیس بیمارستان شهید بهشتی مراغه هم جزو اولین نفراتی بود که با حضور در وزارت کشور ثبت نام کرد.

یک مهندس پرواز بازنشسته ثبت نامی دیگر انتخابات بود که برای دومین بار در وزارت کشور حاضر شده است. وی وعده استفاده از افراد صالح در کابینه عمل خود را داد. مصطفی صادقی نسب، از فرهنگیان هم فرد دیگری بود که دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخابات ثبت نام کرد.  

مجید گودرزی کارشناس ارشد مدیریت دولتی کارمند وزارت نیرو هم چهره دیگری بود که دقایقی قبل از ستاد انتخابات حضور یافت و ثبت نام کرد وی به خبرنگاران گفت که برنامه دارم و به نفع کسی کنار نمی‌روم. 

محمدرضا صباغیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

ثبت نام

به گزارش ایرنا محمد رضا صباغیان نماینده مردم مهریز و یزد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

شنیده‌های ثبت نامی؛

به گزارش ایرنا طبق شنیده ها آیت الله رییسی رییس دستگاه قضا، ضرغامی رئیس اسبق صداوسیما، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر و همچنین علی لاریجانی و علی مطهری به ترتیب رییس و نایب رییس مجلس شورای اسلامی قرار است امروز پنجشنبه با حضور در تالار وزارت کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنند.

امروز همچنین اعلام شد که مسعود پزشکیان قرار است روز شنبه برای ثبت نام در وزارت کشور حضور یابد.

 خبری دیگری که امروز در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اعلام انصراف محمد رضا عارف از کاندیداتوری بود که این خبر از سوی علیرضا خامسیان  فعال رسانه ای نزدیک به وی تکذیب شد. خامسیان به ایرنا گفت که اعلام داوطلبی یا عدم حضور رییس بنیاد امید ایرانیان هنوز مشخص نیست و تا روز شنبه باید صبر کرد.

 رییس ستاد انتخابات از محل ثبت نام داوطلبان بازدید کرد

جمال عرف رییس ستاد انتخابات کشور هم دقایقی قبل با حضور در محل ستاد انتخابات از فرایند ثبت نام داوطلبان بازدید کرد وی بعد از این بازدید در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سوالات آنان پاسخ داد.

عرف با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: توقع می‌رود در روزهای ثبت نام پروتکل‌ها را رعایت کنیم. اما دیروز شاهد بودیم یکی از داوطلبان این پروتکل‌ها را رعایت نکرده است که می‌خواهم به همه داوطلبان گوشزد کنم همه ما مسئولیت اجتماعی داریم که ایجاد تزاحم و تراکم نکنیم.

وی ادامه داد: اگر اینجا اعلام می‌کنند یک فرد با یک همراه بیاید اما اینکه داوطلبی در خیابان‌های اطراف تجمع کنند، همه ما مسولان ستاد و رسانه‌ها این مسولیت اجتماعی را باید گوشزد کنیم. داوطلبان پروتکل‌های اعلام شده را مراعات کنند در غیراینصورت چه توقع داریم افرادی که اینجا هستند و ۴۰ کاربر که ۵۰ ساعت باید کار کنند، برایشان مشکل ایجاد نشود.

رییس ستاد انتخابات کشور همچنین درباره هماهنگی با شورای نگهبان و چگونگی تحویل مدارک داوطلبان گفت: براساس قانون و هماهنگی با شورای نگهبان همین بازه زمانی ۵ روزه و هر روز ۱۰ ساعت کافی است و ضرورتی برای افزایش زمان نداریم.

عرف درباره تحویل مدارک ثبت نام کنندگان براساس ابلاغیه اخیر شورای نگهبان گفت: ذیل ماده ۵۹ که در اطلاعیه ۱۴ هم اعلام کردیم این ظرفیت وجود دارد که همه مدارک داوطلبین در اختیار قرار بگیرد و مدارک داوطلبان در پایان آخرین روز ثبت نام به شورای نگهبان تحویل داده می شود.

بازدید رحمانی فضلی از ستاد انتخابات

168814579 روزسوم ثبت نام؛ کدام چهره ها در انتخابات ثبت نام کردند؟

 عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور هم دقایقی قبل با حضور در ستاد انتخابات کشور از نزدیک در جریان ثبت نام از داوطلبان سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه