ساعت 3:53 ب.ظ
امروز 31 فروردین 1403
استاندار اصفهان
زندگی بدون حمل و نقل هیچ معنایی ندارد

 استاندار اصفهان گفت: حوزه حمل و نقل یکی از موثرترین حوزه هاست ‌‌بدون حمل و نقل در حوزه صنعت، گردشگری، معدن، کشاورزی و گردشگری نمی توانیم کار کنیم و زندگی بدون حمل و نقل هیچ معنایی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری نیمروز، رضا مرتضوی در مراسم بزرگداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، اظهار کرد: این روز یادآور تلاش های خستگی ناپذیر رانندگان در سال ۶۲ بود که انبوهی از کالا در بنادر مانده بود و شهرها از کالا ها خالی مانده بود بنابراین رانندگان با فرمان امام خمینی اقدام به تخلیه بار از بنادر کردند.

وی با بیان اینکه هر کشوری روزهای بیاد ماندنی و تاریخی خود را دارد و ملت ما نیز نقش آفرینی بسیار کرده است، گفت: هر کجا که شاهد تجلی گری مردم بودیم یک مناسبتی تعریف شده است که این به پاس زحمات اقشار جامعه است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: تاریخ پر افتخار جامعه رانندگان و حوزه حمل و نقل کشور معطوف به ۲۶ آذر ۶۲ نیست و در روزهای مختلف نیز جلوه های دیگری از تلاش های خود را نشان داده اند.

وی با بیان اینکه قشر رانندگان از ابتدای انقلاب تا تاکنون دشمن را ناامید کرده اند و همواره در سیل، بحران ها، زلزله ها و … پای کار بوده اند، تصریح کرد: رسانه های بیگانه بسیار تلاش کردند که ایران را تبدیل به سوریه کنند و مردم را مقابل یکدیگر قرار دهند و یکی برنامه ها مربوط به رانندگان بود، اما این قشر دشمن را ناامید کرده اند و قطعا تاریخ، این روزها را ثبت و ضبط خواهد کرد.

مرتضوی با اشاره به عزت بالای جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزه ها، اظهار کرد: یکی از ابرقدرت های دنیا به دنبال گرفتن تکنولوژی روز دنیا از ایران هستند.

وی‌ با اشاره به اینکه از سال ۵۷ تاکنون رتبه زیرساخت های ریلی کشور از ۲۷ به ۱۵ رسیده است، همچنین رتبه حمل و نقل ریلی از ۳۱ به ۶ رسیده است، افزود: از سوی دیگر شاهد رشد ۱۸ برابری حمل و نقل هوایی بار، ۲۵ برابری حمل و نقل مسافری، ۱۲۵۰ برابری راه های روستایی و رشد ۸۰۰ درصدی حوزه آزادراه ها هستیم.

وی اضافه کرد: ظرفیت حمل کالا در بنادر کشور از ۵۴ میلیون تن به ۲۵۰ میلیون تن کالا رسیده است و البته این آمارها متعلق به سه سال قبل است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: انصافا حوزه حمل و نقل یکی از موثرترین حوزه هاست ‌‌بدون حمل و نقل در حوزه صنعت، گردشگری، معدن، کشاورزی و گردشگری نمی توانیم کار کنیم و زندگی بدون حمل و نقل هیچ معنایی ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از حلال ترین رزق ها در کشور رزق سر سفره رانندگان است و اگرچه محدودیت هایی وجود دارد و ناظر بر دشمنی دشمنان هستیم اما در این جریان یک مسیر را انتخاب کنیم که خوشبختانه انتخاب رانندگان انقلاب و حمایت از جمهوری اسلامی بوده است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه