ساعت 9:36 ب.ظ
امروز 28 فروردین 1403
سازمان زیبا سازی
سازمان زیباسازی در مسیر خلق آثار ماندگار برای شهر

شهردار اصفهان در حاشیه برگزاری نخستین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی اصفهان گفت: آنچه در این رویداد مشاهده کردم مصداق زندگی بود و جنب‌وجوش، پویایی و هنرنمایی که هنرمندان در این رویداد دارند مظهری از زندگی و حیات است.

 به گزارش پایگاه خبری نیمروز، علی قاسم‌زاده افزود: این آثار حاصل خلاقیت‌هایی است که از ذهن هنرمند روی دست جاری شده و سپس به اشیا منتقل می‌شود و در نهایت اثری خلق می‌شود که همه ما می‌بینیم و از آن لذت می‌بریم.

او در مورد انتخاب عنصر آهن در تهیه این آثار بیان داشت: ماده‌ای که انتخاب شده است همه این کارها را برای سال‌های متمادی که ممکن است ما نباشیم ماندگار می‌کند و آنها در ذهن و صفحه شهر ما به یادگار باقی خواهند ماند.

قاسم‌زاده گفت: تماشای حضور هنرمندان مختلف از فرهنگ‌های متفاوت که همه حول یک محور خلاقیت و ساخت کار هنری فعالیت می‌کنند بسیار لذت‌بخش است. تلفیق استفاده از نرم‌ترین عضو بدن که دست است با سخت‌ترین ماده عالم هستی که فلز است، یک اثر هنری ماندگار خلق می‌شود ارزش زیادی دارد و قطعا برای سالیان متمادی شهروندان ما از دیدن این آثار لذت خواهند برد.

شهردار اصفهان در راستای برگزاری این رویداد توسط سازمان زیباسازی اصفهان بیان داشت: فرایند برگزاری این رویداد مطلوب بوده است و از فراخوان تا داوری و انتخاب هنرمندان از کشورهای مختلف در سایه محیط کارگاهی مناسبی که انتخاب شده بسیار خردمندانه بوده است و در این فضای سر باز تمامی امکانات و تجهیزات لازم در دسترس هنرمندان قرار داده شده است.

او افزود: این رویداد فرصتی است تا دانشجویان فعال در شاخه‌های مختلف هنر از آن بازدید کرده و حتی در قالب یک ورکشاپ با مشاهده روند ساخت این آثار از تجربیات این هنرمندان استفاده کنند.

قاسم‌زاده در مورد عملکرد سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان بویژه در راستای برگزاری این سمپوزیوم بیان داشت: در مأموریتی که برای این سازمان در نظر داشتیم خواهش کردم به جای انجام کارهای موقت که طی یک بازه زمانی کوتاه و موقت در شهر اجرا شده و سپس به ضایعات تبدیل می‌شوند، به سمت ایجاد آثاری حرکت کنند که هم امضا داشته و هم ماندگار باشد؛ این رویداد از همان جنس همان کارهای ماندگار است که سال‌های مورد مشاهده تحلیل و نقد قرار گرفته و ازآنجایی‌که مفهومی است باعث می‌شوند مردم در کنارشان بایستند، تحلیلشان کنند و از آن لذت ببرند.

او تصریح کرد: حرکت از تولید کارهای ساده و سطحی به سمت آثار ماندگار و یادگار که برای نسل‌های بعدی باقی بماند ارزشمند است و سازمان زیباسازی در این راستا وظیفه‌اش را به‌درستی انجام می‌دهد.

 

 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه