ساعت 12:50 ق.ظ
امروز 5 اردیبهشت 1403
نظام مهندسی ساختمان
سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان پیشتاز در اقدامات خلاقانه/احیای مرجعیت علمی نظام های مهندسی در کشور

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: برگزاری نشست هم اندیشی نظام های مهندسی استان اصفهان اقدام خلاقانه ای است که برای اولین بار در کشور و با خلاقیت نظام مهندسی ساختمان استان شکل گرفته است.

به گزارش نیمروز خبر، حمزه شکیب شامگاه یکشنبه در نشست هم‌اندیشی روسای سازمان های نظام مهندسی اظهار کرد: ابتکار بسیار خوبی است که نظامات مهندسی کنار هم قرار گیرند و برای آبادانی کشور هم‌اندیشی و تلاش کنند.

وی افزود: ما در همه ۳۱ استان کشور سازمان نظام مهندسی داریم و در حال حاضر چیزی در حدود ۶۰۰ هزار عضو در این سازمان داریم که بزرگترین سازمان غیردولتی در کشور است و هدف این سازمان تولید ساختمان است که از صفر تا صد آن توسط مهندسان طراحی، ساخت، نظارت و نگهداری می‌شود.

شکیب با اشاره به گذشت ۲۶ سال از شکل‌گیری این سازمان بیان کرد: در ابتدا ما باید این سازمان را شکل می‌دادیم و آن را تثبیت می‌کردیم که این دوران، دوران اثبات ما بود، دوره بعد دوره آزمون استقلال ما بود و به این راحتی در وزارت راه و مسکن به ما استقلال ندادند.

وی تصریح کرد:  استقلال امروز ما نتیجه تلاش مهندسان ما در این سازمان است و ما امروز در تلاش هستیم به مرجعیت علمی برسیم.

سرپرست سازمان نظام مهندسی کشور  اضافه کرد: بعد از ورود دانشجویان به حرفه ما با آموزش‌های مستمری که به این فرد می‌دهیم یک مرجعیت علمی داشته باشیم و بتوانیم رویکردهای جدید علمی و نظارتی و اجرایی ارایه دهیم.

شکیب تصریح کرد: ما در تلاش هستیم با سرعت دنیا حرکت کنیم و در حال حاضر از نظر قانون و طراحی در کنار پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا هستیم، در رویکرد جدیدی که در حال طراحی آن هستیم سعی می‌کنیم فاصله بین اجرا و علم خود را کم کنیم

45 درصد از درآمد هر خانواده ایرانی صرف مسکن می شود

وی بیان کرد: هر خانواده ایرانی ۴۵ درصد از درآمد خود را صرف مسکن می‌کند و این وظیفه سازمان نظام مهندسی را سنگین‌تر می‌کند که بتوانیم حافظ سرمایه‌های مردم باشیم تا طول عمر ساختمان‌ها و همچنین محافظ از سوانح طبیعی مثل سیل و زلزله از آن‌ها مراقبت کنیم.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه