ساعت 10:39 ق.ظ
امروز 6 اردیبهشت 1403
شهرک تخصصی طلا در اصفهان در مرحله تحویل زمین

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از ایسنا، حسن قاضی‌عسگر درباره شهرک طلای اصفهان، اظهار کرد: در حال حاضر شهرک تخصصی طلای اصفهان با دریافت مصوبه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، در مرحله تحویل زمین به سرمایه گذاران است.

وی با بیان اینکه شهرک تخصصی طلا و جواهر اصفهان در جاده فرودگاه و در کنار شهرک صنعتی جی احداث خواهد شد، گفت: این شهرک صنعتی خصوصی همانند یک سیتی سنتر طلا و جواهر است که تمام کارگاه‌های سازنده طلا و جواهر و … در آن مستقر خواهند شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان تصریح کرد: طراحی و احداث این مجموعه براساس مطالعه الگوهای جهانی همچون ترکیه، اسپانیا و ترکیه خواهد بود و قرار است شهرک طلای اصفهان با سیستم ایمنی فوق پیشرفته و سیستم تصفیه پساب مدرن به کار خود ادامه دهد.

وی تاکید کرد: حضور تمام بخش‌های تولید طلا در این شهرک موجب هم‌افزایی در این صنعت می شود و امیدواریم استان اصفهان با استفاده از این زیرساخت دوباره بتواند به پتانسیل‌های صادراتی خود در حوزه طلا و جواهر برگردد.

شهرک تخصصی طلا

قاضی عسگر یادآور شد: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها و قوانین و مقررات بانک مرکزی، صادرات طلا از اصفهان در شرایط مطلوبی قرار ندارد و صادرات طلا از استان اصفهان شاید حدود ۱۰ درصد سال‌های ۹۱ و ۹۲ است.

وی افزود: شاید افزایش قیمت طلا برای مشتریان داخلی مهم باشد، اما برای صادرات اهمیت چندانی ندارد و صادرات این مصنوع ارزشمند به نرخ ارز و در مجموع به سیاست های ارزی دولت در آینده برمی‌گردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه قرار است این شهرک در مدت سه سال به بهره‌برداری برسد، گفت: به طور قطع شهرک طلا اصفهان جاذبه توریستی خواهد داشت، از سوی دیگر صاحبان فرایند آن می‌توانند از امتیازات شهرک‌های صنعتی خصوصی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از هدفگذاری‌های شهرک تخصصی طلا و جواهر اصفهان توسعه صادرات و گردشگری و از سوی دیگر معرفی صنعت و هنر طلا و جواهر اصفهان است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه