ساعت 6:12 ق.ظ
امروز 5 اردیبهشت 1403
شهرک سلامت
شهرک سلامت اصفهان با استانداردهایی فراتر از اروپا/احداث 4 شهرک سلامت در روستاها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: استانداردهای شهرک سلامت فراتر از استانداردهای درمانی در اروپاست.

به گزارش پایگاه خبری نیمروز  و به نقل از روابط عمومی شهرک سلامت اصفهان، شاهین شیرانی در بازدید از این شهرک گفت: اصفهان به عنوان یک استان مهم کشور از همه لحاظ، در حوزه سلامت بخش خصوصی در طول سالیان ضعیف بوده که علت آن هم قابل تامل و بررسی است.

وی ادامه داد: این بخش خصوصی است که یک باری از روی دوش مردم برمی دارد و کمک دولت می کند.

شیرانی در ادامه با اشاره به وظیفه دستگاه دولتی در حوزه بهداشت و درمان افزود: وظیفه ما این است که با سیاست گذاری ها و راهنمایی های مناسب و هدایت صحیح سرمایه ها، نیاز های بخش سلامت را تعیین کنیم و به بخش خصوصی هم اعلام کنیم که سرمایه گذاری آنها نیز هدفمند شود.

وی یکی از رسالت های دانشگاه علوم پزشکی را افزایش عدالت در سیستم سلامت عنوان کرد و گفت: ما با توجه به اعلام وزارت بهداشت در بخش تعداد تخت های بستری از میانگین نرمال کشور کمتر هستیم و برای تحقق عدالت سلامت باید  تعداد تخت های بیمارستانی افزایش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تمجید از شهرک سلامت تاکید کرد: امروز در این بازدید، استانداردهایی را که مشاهده کردم بسیار بالاتر از استاندارد های کشورهای خارجی و اروپایی است که در سفرهایم دیده بودم.

وی ادامه داد: تعرفه هزینه های این شهرک نیز مطابق با قانون و کیفیت خدمات به مراتب بهتر از سایر مراکز درمانی خصوصی است.

 شیرانی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده در شهرک سلامت از حمایت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای تسریع حل مسائل این شهرک خبرداد و اضافه کرد: فاز نخست یک بیمارستان 1000 تخت خوابی شهرک سلامت اواخر سال آینده به بهره برداری می رسد و 250 تخت بیمارستانی وارد چرخه بهداشت و درمان اصفهان می شود .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رقابت در ارائه خدمات با کیفیت در حوزه سلامت را یکی از دستاوردهای مهم شهرک سلامت برای اصفهان عنوان کرد و گفت: به تدریج بخش خصوصی نیز برای اینکه از میدان رقابت خارج نشوند عملکرد خود را ارتقا میدهند که در نهایت باعث بهبود وضعیت بهداشت و درمان استان خواهد شد.

بنیانگذار شهرک سلامت اصفهان در حاشیه این بازدید پیرامون خدمت رسانی به روستاها و تحقق شعار عدالت سلامت، گفت: ما چهار شهرک سلامت کوچک در روستاها ایجاد کردیم.

مسعود صرامی ادامه داد: برای پیشگیری و درمان بیماران در این روستاها، با اعزام  پزشک و ماشین های سیار مجهز به وسایل آزمایشگاهی، سونوگرافی و… به صورت رایگان اقدام کردیم

صرامی پیرامون هزینه درمانی در این مرکز گفت: این هزینه یک دهم دیگر مراکز بخش خصوصی است چرا که خدمات بیشتر انجام می دهیم ولی همان تعرفه را دریافت می کنیم.

بنیانگذار شهرک سلامت اصفهان، در بخش دیگری از صحبت های خود به وجود دستگاه های ups در کنار ژنراتورهای ذخیره برق در شهرک سلامت اشاره کرد و افزود: خدمات شهرک سلامت به بیماران در پی بروز قطعی برق بدون اختلال  ادامه خواهد داشت.

محمدسعید برندگی

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه