ساعت 4:23 ب.ظ
امروز 31 فروردین 1403
ضرورت بومی سازی
ضرورت بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت فولاد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو بر ضرورت بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت فولاد با تکیه بر توان داخل تاکید کرد.

به گزارش نیمروز خبر ، وجیه اله جعفری در آئین افتتاحیه  سومین جشنواره و  نمایشگاه فولاد ایران که امروز در هتل المپیک برگزار شد، ضمن تقدیر از برگزار کنندگان، اظهار کرد: همایش‌های مختلفی از فولاد در سطح کشور برگزار می‌شود که به توازن زنجیره فولاد کمک خواهد کرد.

وجیه اله جعفری با بیان اینکه صنعت فولاد۶۲ درصد تولید فولاد در خاورمیانه در اختیار دارد ، اظهار کرد: ایران توانسته است به تولید 30 میلیون تن شمش در سال دست یابد که جایگاه مناسبی است اما همچنان تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و باید تا رسیدن به آن تلاش کنیم.

وی بومی‌سازی در ساخت قطعات را ضروری دانست و گفت: بخش خصوصی به دنبال داخلی‌سازی حرکت کرده و ریسک‌های آن را نیز می‌پذیرد. و نیاز است تا روند اعتمادسازی به جوانان انجام شود ضمن اینکه در کنار آن باید حمایت‌های لازم صورت بگیرد

رئیس هیئت عامل ایمیدرو افزود: ایمیدرو نیز در این راستا کمک‌های خوبی در صنایع معدنی و زنجیره فولاد کرده است.

در ادامه مراسم از چهره‌‌های توسعه‌گرای زنجیره آهن و فولاد با اهدای لوح سپاس و تندیس تقدیر شد.

پس از این مراسم، آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی مقام معظم رهبری به ایراد سخنرانی پرداختند.

وی به ایجاد موانع کشورهای غربی در دشمنی‌ با  ایران پرداخت و گفت: در طول انقلاب اسلامی تمامی اقدامات خصمانه را علیه ایران به کارگرفتند تا به خیال خود به موفقیت دست نیابیم.

رئیس گروه اقتصادی مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: اما کشور ما با تلاش‌های خود توانسته است به توانمندی بالایی دست یابد. هر چند که در بخش الکترود گرافیتی هنوز نتوانسته‌ایم به وضعیت مطلوب برسیم که این نیازمند سرعت‌بخشی در این زمینه است.

وی تصریح کرد: در زمینه فولاد راه سختی در پیش داریم هر چند که تلاش‌های زیادی شکل گرفته ما ابتدای راه هستیم که باید با سرعت و با همکاری‌های ببن رشته‌ای در مسیر پیشرفت حرکت کنیم.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه