ساعت 8:07 ب.ظ
امروز 9 فروردین 1403
صنعت برق
ضرورت رفع موانع سرمايه گذاری در صنعت برق/راجين كابل بر مدار پيشرفت و توسعه

مديرعامل شركت راجين كابل پارسيان گفت: یکی از راهکارهای رفع مشکلات صنعت برق از میان برداشتن موانع پیش روی سرمایه گذاران است.

دكتر هادي اجل لوئيان در گفت وگو اختصاصي با نيمروزخبر درباره چالش هايي كه اين روزها گريبانگير فعالين صنعت برق است، اظهاركرد: عدم آزادسازی قیمت برق باعث شده است كه سرمايه گذاري در صنعت برق مقرون و به صرفه نباشد.

وي با اشاره به خاموشي هاي گسترده و مشكلات اين روزهاي صنعت برق گفت: در صورتي كه دولت اجازه واقعي شدن قيمت برق را بدهد، شاهد ورود سرمايه گذاران در اين صنعت و حل مشكلاتي مثل خاموشي هاي گسترده خواهيم بود.

 

وي يكي از مشكلات بزرگ صنعت برق را ماليات هاي سنگين عنوان و اظهار كرد: متاسفانه در كشور ما مالياتي بر سرمایه گذاري غیرمولد شناسایی نمي شود، اما از صنايع و توليد كه كاملا شفاف است، همواره ماليات هاي سنگين اخذ مي شود.

وي اخذ ماليات هاي سنگين را يكي از موانع سرمايه گذاري در صنعت برق عنوان كرد و گفت: تحريم ها خريد مواد اوليه، واردات تجهيزات، خريد تكنولوژي و ارسال پول را براي توليدكنندگان به شدت سخت كرده است.

مديرعامل شركت راجين كابل پارسيان در بخش ديگري از سخنان خود به تلاش صنعتگران و توليدكنندگان اشاره و اظهار كرد: با وجود تمام مشكلات ماهرساله محصولات جديد و با كيفيت به بازار عرضه مي كنيم و اميدواريم دولت و مسئولان به بخش توليد و حمايت از اين بخش توجه ويژه داشته باشند.

هادي اجل لوئيان در پاسخ به سئوالي در رابطه با كيفيت برگزاري نمايشگاه برق گفت: محيط نمايشگاه و فصل برگزاري نمايشگاه بسيار عالي است اما ساعات بازديد آن براي اصفهاني ها مناسب نبود.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه