ساعت 10:55 ق.ظ
امروز 6 اردیبهشت 1403
عدم رقابت پذیری
عدم رقابت پذیری صنعت نساجی و پوشاک ایران با رقبای خارجی

عضو هیئت مدیره و سرپرست کمیته صادرات اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران بازرگانی و مدیر بازرگانی شرکت بافت کبیر جزه گفت: صنعت نساجی و پوشاک ایران به دلیل مشکلات موجود در زنجیره تولید تا توزیع قابل رقابت با  تولیدات خارجی نیست.

عمادالدین کبیری در گفت و گو اختصاصی با نیمروز خبر اظهار کرد: اگر به صنعت نساجی و پوشاک به عنوان یک زنجیره به هم پیوسته نگاه کنیم ،عدم توزیع مناسب در  طول زنجیره رقابت پذیر  در محصول نهایی به شدت کاهش داده است.

وی با اشاره به عدم موفقیت تاجران ایرانی در صادرات محصولات ایرانی به دلیل بالا بودن هزینه تمام شده محصول تصریح کرد: این مشکلات باعث تشدید قاچاق کالاهای نساجی نیز شده است.

مدیر بازرگانی شرکت بافت کبیر جزه خاطرنشان کرد: عدم توزیع نامناسب از ابتدای زنجیره شروع می شود ، ما زمانی صادر کننده پنبه بوده ایم اما امروز با 100 هزار تن نیاز سالانه به پنبه مواجه هستیم

رقابت پذیری

وی تصریح کرد: مجموع این مشکلات در طول زنجیره باعث افزایش قیمت تمام شده محصول و ناکامی تولیدکنندگان ایرانی در رقابت با ترکیه و چین شده است.

کبیری در رابطه با نقش نمایشگاه ها برای بهبود وضعیت اقتصاد پساکرونا گفت: امروزه تمام صنایع در تمام دنیا مثل یک فنر فشرده ای هستند، همه آنها بازارهای فروش خود را از دست داده ند.

عضو هیئت مدیره و سرپرست کمیته صادرات اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران گفت: این مشکلات باعث شده کوچکترین روزنه برای ایجاد پایگاه های فروش و ارتباطات داخلی و خارجی با استقبال مواجه شود.

کبیری تصریح کرد: امیدواریم صنعت نمایشگاهی بتواند با خلق فرصت های جدید برای توسعه بازار، ضررو زیان های حاصل از شیوع کرونا برای صنایع را تا حدودی جبران کند.

 

 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه