ساعت 4:59 ق.ظ
امروز 30 فروردین 1403
عضو هیأت رئیسه مجلس: دارایی‌های ایران زمانی آزاد است که اختیارش دست خودش باشد

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از خبرگزاری فارس، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آزادسازی بخشی از دارایی‌های ایران در کره و ژاپن از سوی آمریکا گفت: آزادسازی دارایی‌های ایران زمانی است که دارایی‌های آزاد شده در اختیار کشور ما باشد.

وی ادامه داد: طبق اعلام رسمی مقامات آمریکایی‌ این دارایی‌ها آزاد شده اما نمی‌تواند به ایران انتقال یابد و شرکت‌های کره‌ای و ژاپنی تنها می‌توانند از آن استفاده کنند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: دارایی‌های کشور ما در کره و ژاپن آزاد شده و در اختیار شرکت‌های این دو کشور قرار گرفته تا کالاها و محصولات خود را بدون هیچ زحمت و به دور از هر بازار رقابتی به ایران بفروشند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: این اقدام نه تنها آزادسازی دارایی‌ها نیست بلکه به معنای این است که دارایی‌های ایران را در اختیار کشورهای دیگر قرار داده‌اند.

وی افزود: مقامات سیاست خارجی ما باید نسبت به این نحوه آزادسازی دارایی‌های ایران هوشمندانه برخورد کند و آن را به هیچ وجه به عنوان آزادسازی دارایی‌های کشورمان از طرف غربی قبول نکنند چرا که این اقدام همانطور که گفتم آزادسازی دارایی‌های ما نیست بلکه دارایی‌های کشورمان در کره و ژاپن در اختیار این دو کشور قرار گرفته نه در اختیار ما و از سوی دیگر مقامات سیاست خارجی ما باید واکنش لازم را نسبت به این اقدام نشان دهند که دارایی‌های کشور ما در اختیار دو کشور دیگر قرار داده شده است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه