ساعت 12:52 ق.ظ
امروز 1 اردیبهشت 1403
ارز
قیمت گذاری دستوری و ارز ۴۲۰۰ تومانی باید از اقتصاد کشور حذف شوند

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: تورم، عدم سرمایه گذاری، سیاست قیمت گذاری دستوری و ارز چند نرخی از جمله ارز ۴۲۰۰ تومانی آفت های اقتصاد کشور هستند که باید رفع شوند.

به گزارش نیمروزخبر وبه نقل از خبرگزاری مهر ، مسعود خوانساری امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که با حضور ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد ضمن ابراز خوشحالی از انتصاب ساداتی نژاد اظهار داشت: دوره‌ای که در دولت جدید شروع شده یکی از سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط اقتصادی است. از یک طرف تحریم‌های فلج کننده و از طرف دیگر با منفی بودن رشد سرمایه گذاری، خروج سرمایه از کشور و تورم نزدیک به ۴۰ درصد که هر روز موجب افزایش قیمت‌ها می‌شود و منجر به عدم ثبات در اقتصاد شده است، مواجه ایم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران افزود: سه معضلی که اقتصاد کشور به ویژه بخش کشاورزی با آن مواجه بوده تورم بالا، عدم سرمایه گذاری و سیاست قیمت گذاری دستوری است که توسط دولت انجام می‌شود. یک اشتباهی که در همه دولت‌ها بوده این است که فکر می‌کنند می‌توان با قیمت گذاری دستوری تورم و افزایش قیمت‌ها را حل کرد. در حالی که این موضوع یک خطای بزرگ است که در حق اقتصاد می‌شود و تولید را دچار مشکل می‌کند.

خوانساری ادامه داد: شاید در برهه‌ای از زمان قیمت کالاها را بتوان با این روش تثبیت کرد اما در دراز مدت قیمت گذاری دستوری ضربه بزرگی به اقتصاد و تولید می‌زند.

وی گفت: همچنین ارز چند نرخی از جمله ۴۲۰۰ تومانی تبدیل به آفت اقتصاد کشور به ویژه در حوزه کشاورزی شده است و چرخه اکثر بخش‌های تولیدی را دچار مشکل کرده است که امیدواریم وزیر جهاد کشاورزی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از اقتصادی کشور را دنبال کند.

این فعال بخش خصوصی ادامه داد: در هیأت نمایندگان اتاق تهران ۴۰ نفر از بخش خصوصی و ۲۰ نفر از طرف دولت معرفی می‌شوند که ۵ نفر از این افراد معرفی شده توسط وزیر جهاد کشاورزی هستند از این رو انتظار داریم وزیر افرادی را معرفی کند که از نزدیک در جریان امور قرار بگیرند و در هیأت نمایندگان حضور فعالی داشته باشند زیرا از این طریق می‌توان مشکلات را حل کرد.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه