ساعت 9:36 ق.ظ
امروز 10 فروردین 1403
حمل و نقل عمومی
مختل شدن حمل و نقل عمومی در شیراز

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از ایسنا، از صبح سه شنبه ۱۱ خرداد حمل ونقل عمومی در شیراز مختل شد. بخشی از رانندگان اتوبوس‌های درون شهری) شیراز در اعتراض به آنچه محقق نشدن مطالباتشان عنوان میشد، اعتراض کرده و حاضر به جابه جایی مسافر نشدند. 

اعتراض رانندگان و بهره برداران اتوبوس‌های درونشهری شیراز در حالی ادامه دارد که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز  توقف خدمت رسانی را بی دلیل و غیر قابل پذیرش دانست و گفت: ناوگان عمومی متعلق به مردم است و باید خدمات بی وقفه به شهروندان ارائه شود.

مسعود طهماسبی با تایید خبر تداوم اعتصاب رانندگان ناوگان اتوبوسرانی در شیراز که از صبح امروز سه‌شنبه ١١ آغاز شده است، گفت: همکاران ما با نمایندگان رانندگان جلساتی را برگزار کرده و موضوع در دست بررسی است و به محض حصول نتیجه، اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

او در پاسخ به این سئوال که آیا امکان بازگشت اتوبوس‌ها تا پایان امروز به چرخه فعالیت وجود دارد یا نه؟ عنوان کرد: در تلاشیم تا شهروندان برای جابجایی با کمترین مشکل مواجه شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز ادامه داد: خواهش ما از رانندگان این است که خدمات تداوم داشته باشد، چرا که یک لحظه توقف هم برای ما قابل قبول نیست.

طهماسبی با بیان اینکه همکاران در حال تلاش هستند تا این مشکل مرتفع و شاهد تداوم خدمات باشیم، گفت: با شیوع کرونا غالب فعالیت‌ها و بنگاههای اقتصادی تحت تاثیر قرار گرفت و بسیاری از مشاغل با کاهش درآمد زیاد رو به رو شدند.

حمل و نقل عمومی

او خاطرنشان کرد: ناوگان حمل و نقل عمومی نیز یکی از مشاغلی بود که بیشترین آسیب را دید و به شدت درآمد این سیستم را با مشکل مواجه کرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز با بیان اینکه افزایش هزینه و تورم نیز اثر مستقیم بر کارکرد ناوگان حمل و نقل عمومی ما داشته است، ابراز امیدواری کرد با حل و فصل مشکلات رانندگان، هرچه سریعترفعالیت اتوبوس‌ها از سر گرفته شود.

طهماسبی عنوان کرد: بهره برداران و رانندگان هم مطالباتی دارند که باید پاسخ داده شود.

مدیرکل ارتباطات شهرداری شیراز نیز که صبح امروز اعلام کرده بود تا ساعاتی دیگر مشکل رفع می‌شود، اعلام کرد که امروز اتوبوس‌ها در سطح این کلانشهر فعال نخواهند بود و امشب جلسه‌ای مجدد در این باره برگزار خواهد شد.

حمید جورکش اضافه کرد: احتمال تداوم توقف فعالیت ناوگان اتوبوسرانی در روز چهارشنبه ١٢ خرداد نیز دور از انتظار نیست. 

توقف ناگهانی خدمات حمل و نقل اتوبوسرانی در شیراز، مشکلات فراوانی را برای شهروندان کم درآمد جامعه که بیشترین استفاده کنندگان از این خدمات هستند، ایجاد کرده است. 

هنوز پاسخ دقیق و شفافی در خصوص علت توقف ارائه خدمات اتوبوسرانی شیراز اعلام نشده و رسانه ها در جریان مسائل طرح شده در جلسات نیستند. 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه