ساعت 4:10 ق.ظ
امروز 31 فروردین 1403
راهداری
معاون سازمان راهداری: اصفهان بیشترین راه‌های خراب کشور را دارد
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: استان اصفهان با یک هزار کیلومتر راه شریانی خراب، بیشترین راه‌های کشور از این نظر را دارد و برای مرمت آنها به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: استان اصفهان با یک هزار کیلومتر راه شریانی خراب، بیشترین راه‌های کشور از این نظر را دارد و برای مرمت آنها به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از ایرنا، رضا اکبری روز شنبه در نشست بررسی مسایل و مشکلات محورهای مواصلاتی اردستان افزود: مجموع بودجه اختصاصی برای آسفالت راه های کشور به اندازه اعتبار مورد نیاز برای مرمت راه های خراب استان اصفهان است.

وی با بیان اینکه عقب ماندگی چندساله اصفهان را با یک سال نمی توان جبران کرد اظهارداشت: تا ۵ سال پیش رتبه استان اصفهان از نظر میزان اختصاص اعتبار در کشور ۱۵ بود و در حال حاضر رتبه اول را دارد و در سال جاری نیز ۲۰۰ میلیارد تومان مجوز انعقاد قرارداد و ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اصفهان اختصاص داده شده است.

معاون سازمان راهداری اظهار داشت: هر سال ۸۰ درصد از خرابی راه‌ها باقی می‌ماند و آثار زیان‌بار اقتصادی آن نیز به اطلاع تمامی مسوولان رسانده شده است.

استان اصفهان در مجموع ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه شامل ۳۹۹ کیلومتر آزادراه، یک‌هزار و ۶۵۹ کیلومتر بزرگراه و ۲ هزار و ۷۹۱ کیلومتر راه همسنگ دارد.

مرمت کمربندی اردستان در اولویت نخست

اکبری در بخش دیگری با بیان اینکه کمربندی اردستان در اولویت نخست مرمت خرابی راه‌های استان اصفهان است، افزود: روکش آسفالت این محور به طول حدود ۱۲ کیلیومتر در 2 لایه با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان آغاز شده و این طرح تا پایان شهریور ماه تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از پایان این طرح “قبل و بعد شهر اردستان” به طول ۴۸ کیلیومتر از نقاط خراب کمربندی و محور ترانزیت اردستان با اختصاص اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان روکش آسفالت خواهد شد، ادامه داد: امیدواریم این طرح نیز با حضور پیمانکاران تا پایان آبان ماه به پایان برسد.

معاون سازمان حمل و نقل جاده‌ای به اجرای بخشی از روشنایی کمربندی اردستان اشاره و اضافه کرد: اجرای قطعه دوم و سوم این طرح نیز در حال مناقصه است که درصورت عدم حضور پیمانکار توسط سازمان راهداری بصورت امانی انجام خواهد شد.

وی از اختصاص پنج میلیارد تومان اعتبار برای روکش آسفالت محور اردستان به زواره و کمربندی زواره خبر داد و اظهار داشت: اجرای آسفالت سیل کت ۶۰ کیلومتر از محورهای روستایی این شهرستان و آسفالت گرم به طول پنج کیلومتر در محور زواره به چهارمیل نیز در برنامه قرار دارد، همچنین چهار میلیارد تومان اعتبار برای باند دوم جاده زواره به تلک آباد و محور روستایی تلک آباد به حسین‌آباد اختصاص داده شده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت، با برخورداری از ۲ هزار کیلومتر راه همسنگ، ۱۴۱ کیلومتر آزادراه و ۱۰۰ کیلومتر جاده ترانزیت در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه