ساعت 5:04 ق.ظ
امروز 10 فروردین 1403
منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هدیه دولت تدبیر و امید به مردم است

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از ایرنا ، «حمیدرضا مومنی ازندریانی» روز سه‌شنبه در حاشیه سفر به قصرشیرین و بازدید از محدوده منطقه آزاد تجاری در مرز خسروی این شهرستان با تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع) و همچنین تبریک به مردم استان کرمانشاه و مردم غیور قصرشیرین بابت عملیاتی شدن هدیه دولت تدبیر و امید، افزود: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین که پس از ابلاغ دولت به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده دبیرخانه مناطق آزاد آن را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: برای بازدید از محدوده منطقه آزاد تجاری امروز در سفری به قصرشیرین آمدیم که کار را رسما شروع کنیم که در این مناطق آزاد جدید از ظرفیت منطقه آزاد موجود دیگر برای تجربیات و کیفیت کار و خطای کمتر استفاده می کنیم تا در زمان کوتاه اقدام های اجرایی انجام گیرد.

منطقه آزاد تجاری ارس مسوول راه اندازی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین شد

مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی کشور گفت: منطقه آزاد ارس مسوولیت راه اندازی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین را انجام می دهند و این نوید را به مردم قصرشیرین می دهیم در حداقل زمان هم اساسنامه منطقه آزاد این منطقه و هم طرح جامع را تصویب و در کوتاه ترین زمان راه اندازی را انجام دهیم.

مومنی اضافه کرد: این اقدامات باید در حوزه اقتصادی به مردم قصرشیرین کمک کند که شاهد توسعه اقتصادی، فرهنگی و اشتغال همراه داشته باشد که یک آرامشی در منطقه ایجاد شود.

وی گفت: همین حالا که عملکرد خوبی در مرزهای قصرشیرین هست و ۹۷ درصد عملیات صادرات که از اهداف مناطق آزاد و مورد تاکید و تایید رهبری است تقویت شود تا در کنار آن تولیداتی داشته باشیم و به صادرات کمک کند.

منطقه آزاد قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت تصویب شد

 با تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام، قصرشیرین ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری به صورت رسمی منطقه آزاد تجاری شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود.

مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مرز رسمی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال ۸۶ تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه قرار دارد.

هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.

استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می شود.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه