ساعت 3:30 ب.ظ
امروز 6 اردیبهشت 1403
میز طلا
میز طلا را به اصفهان منتقل کردیم

نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و نقره و سنگ‌های قیمتی استان اصفهان گفت: میز طلا را به اصفهان منتقل کردیم.

به گزارش نیمروز خبر و به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه گلدینکس 2022 اصفهان، نایب‌رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر و نقره و سنگ‌های قیمتی استان اصفهان در نشست رونمایی از پوستر پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات گران‌بها، طلا و سنگ‌های قیمتی، ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری 1401 گفت: نمایشگاه طلا و جواهر بویژه در شهر اصفهان که قطب تولید طلای کشور است بسیار اهمیت دارد و کمی دچار بی‌مهری قرارگرفته است.

محمدرضا خسروی افزود: در دو سال گذشته باوجود کرونا نمایشگاه را برگزار کردیم ولی آن‌طور که می‌خواستیم نشد، امسال در انجمن و هیئت‌مدیره همت را بر این گذاشتیم که بهترین نمایشگاه سال‌های گذشته در ایران را برگزار کنیم ولی حتی خود هم‌صنفی‌های ما هنوز به آن باور نرسیده‌اند که نمایشگاه چه اهمیتی در ارتقای تولید صادرات و بهتر شدن صنعت ما دارد.

وی افزود: نمایشگاه جایگاهی است که همه می‌توانند اجناسی که دارند را پرزنت کرده و به معرض نمایش بگذراند و ما در سال 1391 نه‌صد میلیون دلار صادرات داشتیم که این میزان ارزآوری برای استان ما بوده است ولی متأسفانه با کج‌سلیقگی‌هایی که وجود داشت صادرات با دستورالعمل از سوی بانک مرکزی برای ما محدود شد اما با جلسات متعددی که داشته‌ایم امیدواریم تحریم‌ها برداشته شود و به جایگاه اصلی خود برگردیم.

خسروی در ادامه افزود: من به‌عنوان رئیس انجمن وظیفه خود می‌دانم اگر باید تک‌تک کارگاه‌ها را در بزنم و از ایشان خواهش کنم در نمایشگاه شرکت کنند این کار را انجام خواهم داد؛ همچنین نمایشگاه اصفهان باید خیلی زیباتر و باشکوه‌تر از نمایشگاه تهران برگزار شود و این مستلزم همدلی بین اتحادیه و صنف طلا و جواهر و انجمن طلا است که خوشبختانه در اصفهان وجود دارد خیلی خوش‌بین هستم که از این امر استفاده خواهیم کرد. در نمایشگاه تهران 1100 متر از نمایشگاه از 4 هزار متری متعلق به اصفهانی‌ها بود. موضوع دیگر اینکه میز طلا را از تهران به اصفهان منتقل کرده‌ایم و کنار این نمایشگاه قطعا میز کشوری طلا را با روسای اتحادیه‌های کل کشور با مسائل روز و دغدغه‌های مهم صنعت طلای کشور از پتانسیل آن‌هم استفاده خواهیم کرد.

افزایش امکان ارزآفرینی از طریق برگزاری نمایشگاه

مدیرعامل ماشین‌سازی صالحی نیز در این نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه خود ما در اکثر نمایشگاه‌های طلا و جواهر دنیا شرکت می‌کنیم، نمایشگاه می‌تواند جایگاه خوبی در دنیا و بویژه اصفهان داشته باشد و چون همه اصفهان را به‌عنوان یک شهر طلایی می‌شناسند اگر بتوان از این طریق آن توانمندی‌ها را بین‌المللی کنیم بسیار نتیجه مطلوبی خواهد داشت.

علی‌اصغر صالحی همچنین گفت: نمایشگاه را مرکز تجارتی جهان می‌خوانند ما با توجه به اینکه در تمام در نمایشگاه‌های سراسر جهان شرکت می‌کنیم وقتی می‌بینیم تمام ماشین‌آلات یا جواهرآلات استقبال بین‌المللی دارند متوجه می‌شویم که ما هم اگر بتوانیم این پتانسیل را در اصفهان داشته باشیم می‌توانیم صادرات، کارآفرینی و همچنین ارزآفرینی بسیار زیادی موفق باشیم. وی در پایان بیان داشت: ما نیز تا جایی که در توان داشته باشیم با نمایشگاه طلای 1401 اصفهان نهایت همکاری را خواهیم داشت.

سفیر نمایشگاه بین‌المللی طلای اصفهان خواهم بود

مسئول کمیته فلزات اتاق بازرگانی اصفهان نیز در حاشیه این نشست بیان داشت: هنوز برای بیشتر فعالان جامعه طلا مشخص نیست که جایگاه نمایشگاه طلا چقدر مهم است چرا که نمایشگاه طلا می‌تواند یک پکیج کامل برای علاقه‌مندان، فعالان و هنرمندان صنعت طلا برای گرفتن ارتباط بین‌المللی و ملی در سرتاسر کشور و جهان باشد.

ابراهیم حبیب الهی افزود: اگر بتوانیم جایگاهمان را به سال‌های 93 و 92 که با 750 میلیون دلار صادرات با ارز 3000 و 3100 تومانی داشتیم، برگردانیم هیچ احتیاج دیگری نداریم.

وی بیان داشت: من به‌زعم خودم نزدیک به 10 سال است در برگزاری نمایشگاه مجدانه شرکت دارم و با هر نوع مخالفت و سنگ‌اندازی که در سال‌های قبل ایجادشده مخالفت خودم را نشان داد و همراهی خودم را با دعوت دوستانم از سراسر دنیا نشان دادم و سعی کرده‌ام برای نمایشگاه بین‌المللی اصفهان سفیر باشم؛ امیدوارم نمایشگاه یک پکیج کامل از طراحی، تولید، صنعت، معادن، سنگ‌های قیمتی، طلا، نقره و البته اکسسوری‌ها باشد.

نمایشگاه عاملی برای توسعه پایدار است

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا نیز در حاشیه این نشست، گفت: در مورد جایگاه نمایشگاه‌های طلا و جوار باید این نکته خیلی مهم را بگویم که نمایشگاه عاملی برای توسعه پایدار و صادرات است که این امر باعث می‌شود بخش خصوصی و تولیدکننده طلا از ظرفیت‌های خود استفاده کرده و جذب نیروی کار کند و همچنین در کم کردن بیکاری هم تأثیر بسزایی دارد.

محمد رضایی عنوان کرد: یکی از کارهایی که در کشور ما پتانسیل بالایی دارد تولید زیورآلات است که قدمت بالایی هم در کشور ما داشته و به‌عنوان کاری است که می‌تواند نیروی کار زیادی را با کمترین هزینه به خودش جذب کند چرا که ما دارای پتاسیل قوی نیروی انسانی داریم بخصوص در حوزه طلا ولی متأسفانه در چند دهه گذشته به‌خوبی به آن توجه نشده و بیشتر صادرات ما کنسل شده و تا جایی که ما یک کشور واردکننده قلمداد می‌شویم.

وی بیان داشت: امیدواریم این نگرش تغییر کند و مسئولین بویژه روی سرمایه‌گذاری برای نسل جوان ما توجه داشته باشند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا ادامه داد: به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره انجمن طلا یکی از دلایل ایجاد انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان انجمن طلا می‌گویم طبق قانون حمایت از تولید و صادرات بوده است و انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا همه قوای خود را برای حمایت از نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان خواهد گذاشت چون کاملاً به این مسئله معتقدیم که نمایشگاه هرچقدر با قدرت تشکیل شود می‌تواند انسجامی به بخش کار و تولید زیورآلات در شهر اصفهان دهد و نماش دهنده کار تولیدکنندگان ماشین‌آلات به کشورهایی اطراف باشد.

رضایی ابراز کر: بیشتر روی صحبتم با کسانی است که در شهر ما صاحب قدرت و ذی‌نفوذ هستند. باید نگاه ما به کشورهایی مثل ترکیه باشد که از کشور ما عقب بودند و الآن از ما جلو هستند؛ باید ببینیم چه کردند و راه‌هایی رفته‌اند که البته کاملاً هم درست بوده در بخش اقتصادی آنچه انجام داده‌اند به پیشرفت منجر شده و ما نیز نمونه آن را در شهرک طلا پیاده‌سازی داشته باشیم.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه