ساعت 1:09 ب.ظ
امروز 31 فروردین 1403
نام
نام 6 صادر کننده اصفهانی در جمع صادرکنندگان بزرگ ایران/ قطعی اینترنت به صنایع بزرگ آسیب نزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از تجلیل از 6 صادر کننده اصفهانی در جمع صادرکنندگان برتر ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیمروز خبر، امیرحسین کمیلی امروز در نشست خبری مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن اصفهان، اظهار کرد : با توجه به مشکلات فراوان در حوزه صنعت، اصفهان توانست جایگاه خوبی در میان صادرکنندگان کشور داشته باشد و 6 واحد نمونه معرفی کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به  حذف ارز ۴۲۰۰  تومانی را اقدام شجاعانه دولت توصیف کرد و گفت:  باوجود آزادسازی نرخ ارز و یارانه‌ها، امروز در برخی تولیدات افزایش تولید داریم، البته در حوزه روغن خوراکی ۲۵ درصد کاهش تولید داریم که ناشی از واقعی شدن مصرف است.

کمیلی همچنین به موضوع مردمی‌سازی یارانه‌ها و حذف ارز ۴۲۰۰ توسط دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دولت فعلی این پروژه را به سرانجام رساند و به‌طورقطع اگر این کار انجام نشده بود، امروز کشور و دولت شرایط خوبی نداشت.

وی با بیان اینکه بسیاری همچنان مخالف حذف ارز ۴۲۰۰ در شرایط فعلی کشور بودند، تصریح کرد: معتقدم این اقدام شجاعانه رئیس‌جمهور بود که با افزایش نرخ ارز و کمبود کالاهای اساسی، اکنون اتفاقات بسیاری در بحث کالاهای اساسی رخ داده و اگرچه شاهد یک تکانه شدید در بازار بودیم، اما با همراهی و همدلی مردم از این گردنه عبور کردیم.

رئیس سازمان صمت استان اصفهان با تأکید بر اینکه باوجود آزادسازی نرخ ارز و یارانه‌ها، امروز در برخی تولیدات افزایش تولید داریم، گفت: البته در حوزه روغن خوراکی ۲۵ درصد کاهش تولید داشتیم و این ناشی از واقعی شدن مصرف مردم است.

وی تصریح کرد: به‌طورقطع اختلاف فاحش بین ارز ۴۲۰۰ تا ۲۵ هزار تومان سبب ایجاد رانت و سوداگری می‌شود و مخالفان نیز نه اینکه با اصل اجرای این سیاست مخالف باشند، بلکه معتقد بودند که باید زمان اجرای آن تغییر کند.

کمیلی به اقدامات این سازمان در راستای رفع موانع تولید و کسب وکارهای اشاره کرد و گفت: شش ماه نخست امسال ۱۸۱جلسه تخصصی در ذیل ستاد تسهیل استان برگزار و  ۶۴ واحد راکد صنعتی استان مجددا فعال شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در پاسخ به این سئوال که آیا قطعی اینترنت به کسب و کارها آسیب زد یا خیر گفت: صنایع بزرگ ما از راهکارهای جایگزین برای ارتباط با طرف های خارجی استفاده کردند و بیشتر کسب و کارهای خرد بودند که از قطعی اینترنت آسیب دیدند.

وی در پاسخ به این سئوال که میزان خسارت های وارده به این واحدها چقدر بوده گفت: با توجه به بازه زمانی کوتاهی که از این وضعیت می گذرد هنوز آمار دقیقی از این موضوع در دسترس نیست.

نویسنده: ریحانه سجادی

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه