نمایشگاه
نمایشگاه متالکس، فرصت طلایی برای توسعه صنعت فولاد کشور
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان گفت: نمایشگاه متالکس فرصتی طلایی برای توسعه و رشد صنعت فولاد است.
احمدرضا طحانیان در گفت و گو با نیمروز خبر با اشاره به برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین‌ المللی متالورژی، فولاد، ریخته ‌گری، ماشین ‌آلات و صنایع وابسته اصفهان (متالکس ۲۰۲۴) به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای تقویم نمایشگاهی استان اصفهان اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از بزرگترین رویدادهای صنعتی کشور است و  از تاریخ ۶ تا۹ شهریورماه ۱۴۰۳ در اصفهان برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این نمایشگاه ما میزبان بیش از ۱۷۰ شرکت داخلی و خارجی در حوزه تولید فولاد، چدن و فلزات غیر آهنی، خدمات صنعت متالورژی و ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته خواهیم بود.
وی با بیان اینکه استان اصفهان قطب اصلی و قلب تپنده صنعت فولاد کشور است، گفت: تولید فولاد در ایران با تکیه بر مزیت‌ های نسبی مانند دسترسی به منابع ارزان قیمت انرژی (گاز و برق) توسعه یافته است و برای ماندن در اوج باید اتفاقات دیگری در این زمینه روی دهد.
وی نمایشگاه ها را فرصتی برای ارتقا مزیت های رقابتی صنعت فولاد دانست و افزود: استان اصفهان با برخورداری از منابع غنی معدنی و زیرساخت‌ های صنعتی مناسب، به عنوان قطب اصلی تولید فولاد کشور شناخته می‌ شود.
 طحانیان به ضرورت حفظ و تقویت جایگاه بین‌ المللی صنعت فولاد ایران اشاره و خاطرنشان کرد: برای حفظ و ارتقا جایگاه موجود ما نیازمند ،افزایش کیفیت و تنوع محصولات، کاهش قیمت تمام شده و بهره‌ گیری از فناوری‌ های نوین برای کاهش هزینه‌ های تولید هستیم.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی استان اصفهان برگزاری نمایشگاه‌ های تخصصی نظیر نمایشگاه فولاد در اصفهان را راهکاری برای تقویت ارتباطات داخلی و خارجی اعلام کرد و گفت: نمایشگاه ها می توانند با ایجاد فرصت های مناسب برای  بازاریابی بین‌ المللی و جذب سرمایه‌ گذاری‌ های خارجی زمینه ساز توسعه این صنعت شوند.
به گزارش نیمروز خبر، این رویداد با مشارکت گسترده استان‌ های مختلف کشور از جمله اصفهان، تهران، فارس، آذربایجان شرقی، خوزستان، خراسان رضوی و کرمان برگزار می‌ شود.همچنین، حضور شرکت‌ های خارجی از کشورهای آلمان، ایتالیا، هند، چین و ترکیه نیز نشان از اهمیت این نمایشگاه در سطح بین‌ المللی دارد.
از نکات قابل توجه در این دوره از نمایشگاه، افزایش قابل توجه حضور شرکت‌ های بزرگ و برندهای مطرح صنعت فولاد است. مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، مجتمع فولاد سپید فراب کویر، هلدینگ میدکو، گروه صنعتی اسفراین و بسیاری از شرکت‌ های بزرگ دیگر در این نمایشگاه حضور دارند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز

تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه