ساعت 4:57 ق.ظ
امروز 6 اردیبهشت 1403
پرونده مسکن محرومان اصفهان تا پایان دولت دوازدهم بسته می‌شود

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از ایرنا ، محسن قوی بیان افزود: عملیات احداث سه هزار واحد مسکونی محرومان استان پنجم تیر سال گذشته آغاز شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان مرداد یا شهریور امسال و همزمان با پایان کار دولت کنونی پایان یابد.

وی با بیان اینکه سهمیه استان اصفهان در این طرح سه هزار واحد است، ادامه داد: ۲ هزار و ۹۶۵ واحد در مرحله پی ریزی و ۲ هزار و ۳۴۸ در حد پایان دیوار چینی قرار دارد.

به گفته وی، اکنون ۶۲۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت این واحدها پرداخت شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان اظهار داشت: تاکنون به متقاضیان در این طرح زمین رایگان ارائه شده و کلیه خدمات مهندسی و نقشه‌ها به‌صورت رایگان در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی افزود: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد پنج درصد و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.

قوی بیان اضافه کرد: هیچ مشکلی برای پرداخت وجوهات این طرح وجود ندارد و با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی و اینکه متقاضیان از محروم‌ترین اقشار ساکن در روستاهای استان هستند، کمبود نقدینگی مردم به‌عنوان تنها مشکل این طرح محسوب می‌شود.  

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی ۸۰ میلیون تومان برای ساخت یک واحد مسکونی کافی نیست، افزود: بنیاد مسکن ارائه تسهیلات و وام های کمکی به این خانوارها را در دستور کار خود دارد اما این افراد توان پرداخت اقساط بانکی را ندارند.

به گفته وی، ساخت مسکن محرومان در مقاوم‌سازی منازل روستایی نقش بسزایی داشته است چرا که مطابق با استانداردهای روز و مقررات ملیِ ساختمان اجرا و ساخته می‌شود که در زمان حوادث و بلایای طبیعی تلفات انسانی نخواهیم داشت.

برای احداث سه هزار واحد مسکونی محرومان در استان، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافته که ۹۰۰ میلیارد ریال آن بلاعوض است.

استان افزون‌ بر پنج میلیون نفری اصفهان دارای  ۱۰۸شهر و یکهزار و ۹۳۴ روستا و آبادی با جمعیت نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر است.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان نیز بیش از ۲۰ خانوار دارد.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه