ساعت 2:39 ب.ظ
امروز 5 اردیبهشت 1403
پیشرفت تولید کنندگان ایرانی
پیشرفت تولیدکنندگان ایرانی در تولید محصولات پوست و مو/ تبلیغات خدمات ارزان پوستی با طعم سرطان

افزایش تمایل شهروندان به دریافت خدمات زیبایی از یکسو و افزایش قارچ گونه مراکز ارائه خدمات زیبایی زیرزمینی در سال های اخیر ، باعث بروز  مشکلات و عوارض جبران ناپذیری برای دریافت کنندگان این نوع خدمات شده است.

گروه رسانه ای نیمروز خبر در راستای تشریح مشکلات شهروندان و شفاف سازی در رابطه با عواقب دریافت خدمات پوست، مو و زیبایی در مراکز غیرمجاز با دکتر الهه بهزادفر عضو انجمن لیزر جهانی(WALT) و عضو انجمن لیزر اروپا(EMLA) عضو انجمن لیزر ایران گفت و گو کرده است که در ادامه می خوانید.

چند درصد از مراجعان مرکز شما افرادی هستند که در اثر دریافت خدمات نامناسب دچار مشکلات پوستی شده اند؟

ماهانه بین ۲۰ تا ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان مرکز ما کسانی هستند که در اثر دریافت خدمات نامناسب به ویژه دریافت خدمات لیزر موهای زائد دچار آسیب شده اند.

این افراد اغلب در معرض تبلیغات فضای مجازی قرار گرفته و برای دریافت خدمات پوست و مو به افراد بدون صلاحیت مراجعه کرده و آسیب می بینند، در برخی از مواقع این آسیب ها بسیار جدی و غیرقابل برگشت است.

متاسفانه افرادی که اقدام به ارائه خدمات به صورت زیرزمینی می کنند، علم و دانش مربوطه و علم فیزیک لیزر را ندارند و اغلب در سال های قبل در کنار یک پزشک کار کرده اند، این افراد با خرید دستگاه های لیزر دست دوم یا دستگاه های بی کیفیت و با انجام تبلیغات اغوا کننده با قیمت های پایین اقدام به جذب مشتری می کنند. بدون اینکه نسبت به عواقب استفاده اشتباه از دستگاه های لیزر آگاهی داشته باشند.

انجام خدمات لیزر بدون توجه به نوع پوست موجب بروز تاول، لک و بعضا سرطان های پوست می شود.

مردم چگونه می توانند مراکز استاندارد را از مراکز غیراستاندارد تشخیص دهند؟

ارائه خدمات پوست و مو در مراکز معتبر خصوصی، کلینیک ها و بیمارستان ها انجام می شود، ارائه خدمات به جز این مراکز غیر قابل اعتماد است.

مردم باید در مطب و کلینیک های خصوصی به پروانه مطب پزشک دقت کنند، و حتما قبل از دریافت هرگونه خدمات زیبایی توسط پزشک ویزیت شوند.

این حق مشتری است که اطلاعات کاملی از نوع خدمتی که دریافت می کند شامل نوع دستگاه، نوع مواد مصرفی و … داشته باشد، حتی حق تحقیق  نیز برای مشتری محفوظ است، مشتری  می تواند خدمات مشاوره دریافت کند اما خرید خدمتی انجام ندهد.

مردم باید دقت داشته باشند که تحقیق و مشاوره قبل از انجام اقدامات زیبایی بسیاری از زحمات و مراجعات آنها در ادامه را کاهش میدهد لذا باید این بخش را بسیار جدی بگیرند.

رشد  محصولات پوست و مو ایرانی را چگونه ارزیابی می کنید؟

پیشرفت تولیدکنندگان ایرانی

بسیاری از پیشرفت ها در دل تحریم ها رخ داده است و ایران نیز از این امر مستثنی نیست، خوشبختانه شرکت‌ها و تولیدکنندگان ایرانی با تجهیز کارخانه ها به دستگاه ها و روش های نوین تولید توانسته اند در زمینه تولید کرم های ضدآفتاب، ضدچروک، شوینده های پوست به پیشرفت های قابل توجهی دست یابند. در زمینه تولید فیلرها و سایر مواد تزریقی نیز پیشرفت هایی حاصل شده که همچنان تا رسیدن به ایده آل فاصله دارد.

 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه