ساعت 7:18 ب.ظ
امروز 10 فروردین 1403
پیش‌بینی باران‌های ناگهانی و با شدت زیاد برای جنوب کشور

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی» امروز (چهارشنبه) درباره وضعیت جوی حال حاضر کشور گفت: امروز در برخی نقاط استان‌های قزوین، سمنان، قم، مرکزی و تهران وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت و روز پنجشنبه در استان خوزستان و طی پنج روز آینده در منطقه زابل خیزش گردوخاک پیش‌بینی می شود.

وی افزود: در سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز، تهران، قزوین و سمنان، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه‌داد: در پنج روز آینده در نیمه جنوبی فارس، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت و روزهای پنجشنبه و جمعه یزد و شرق اصفهان این شرایط را خواهند داشت.

وی بیان‌داشت: آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهر با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. حداکثر دما امروز در پایتخت ۳۷ درجه بالای صفر است که نسبت به دیروز یک درجه خنک‌تر است.

رفیعی گفت: به‌دلیل بارندگی در جنوب کشور به دلیل رشد ابرهای همرفتی، بر اثر بارش‌های ناگهانی احتمال بالا آمدن آب رودخانه های فصلی وجود دارد، به همین دلیل هم‌وطنان از توقف در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند زیرا بارش‌ها به صورت ناگهانی و با شدت زیادی خواهد بود.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه