ساعت 10:34 ق.ظ
امروز 29 اسفند 1402
گرانی خوراکی و خدمات بی وقفه ادامه دارد/ رکورد افزایش 112 درصدی روغن

به گزارش نیمروزخبر و به نقل از خبرگزاری فارس، شاخص قیمت کالا و خدمات مصرفی خانوارهای کشور در خردادماه نشان می‌دهد روند ماهانه قیمت خوراکی‌ها و خدمات بر مدار گرانی هستند و هر ماه حداقل 2 درصد افزایش می یابد.

یکی از مهمترین معیار تشخیص وضعیت تورم در بازار و زندگی روزمره مردم استفاده از شاخص تورم ماهانه نسبت به ماه قبل است که به وضوح گرانی و افزایش قیمت کالا و خدمات را نمایان می‌کند.

در خرداد ماه بالاترین جهش قیمت سبزیجات و حبوبات با 6.9 درصد و میوه و خشکبار با 5.9 درصد است. به غیر از بخش ارتباطات که رشد منفی را ثبت کرده همه کالا و خدمات روند گرانی خود را حفظ کرده‌اند.

14000403000161 Test NewPhotoFree گرانی خوراکی و خدمات بی وقفه ادامه دارد/ رکورد افزایش 112 درصدی روغن

علاوه بر نرخ ماهانه دومین فاکتوری که به خوبی گرانی خوراکی‌ها و خدمات را آشکار می‌سازد قیمت ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل است که نشان می‌دهد خانوار چقدر باید بیشتر از گذشته برای خرید همان کالاها هزینه کند.

بالاترین رکورد ثبت شده طبق آمارهای مرکز آمار ایران در خرداد ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل متعلق به روغن و چربی با 112.7 درصد بعد از آن انواع آب میوه و نوشابه با 79.6 درصد و شیرو پنیرو تخم مرغ است که 78.2 درصد گران شد.

ماهی با 74، قند و شکر با 69.6 و گوشت 69 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. بدین ترتیب روند افزایش قیمت‌ها بدون وقفه ادامه دارد که منجر به کاهش قدرت خرید مردم و کوچک شدن سفره‌ها شده است.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه