به گزارش نیمروز خبر و به نقل از ایرنا ، وحید داعی افزود: ابتدای دولت یازدهم ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه در استان وجود داشت و ۴۱۰ کیلومتر بزرگراه در دولتهای یازدهم و دوازدهم برای خراسان جنوبی احداث شده که رشد ۱۳۷ درصدی داشته است.
وی اظهار داشت: همچنین در هشت سال گذشته هزار و ۳۰ کیلومتر راه روستایی در سطح استان احداث شد که این رقم نیز نسبت به سالهای ماقبل ۲۱ درصد افزایش را نشان میدهد.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی افتتاح ۲ بیمارستان با مجموع ۲۹۴ تخت برای شهرستانهای طبس و فردوس را از دیگر اقدامات شاخص در هشت سال گذشته برشمرد و گفت: امید میرود تا پایان دولت تدبیر و امید بتوانیم ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه را در استان تکمیل کنیم.
وی با اشاره به آغاز پروژه مهم راهآهن خراسان جنوبی همزمان با سفر معاون اول رییس جمهوری در سال ۱۳۹۸ افزود: ادامه عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راهآهن بیرجند – یونسی و تکمیل محور میل ۷۸ به فراه افغانستان برای تحول در صادرات از بازارچه میل ۷۸ جزو برنامههای پیشرو و دارای اولویت است.
داعی اظهار داشت: ساخت ۳ هزار باند دوم هم در برنامههای این اداره کل هدفگذاری شده است که تلاش میشود با جذب اعتبارات بهموقع به انجام رسد.
خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان و حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بیش از ۱۷ هزار کیلومتر راه دارد که ششمین استان کشور از لحاظ طول راه محسوب میشود.
استان خراسان جنوبی در مسیر کریدورهای اصلی جنوب – شمال نواحی شرقی کشور شامل محور چابهار – زاهدان – بیرجند – مشهد و محور بندرعباس – کرمان – دیهوک – فردوس – بجستان – مشهد واقع شده است که مسیر جابهجایی کالا از بنادر مهم شهید بهشتی چابهار و شهید رجایی بندرعباس به کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه، افغانستان و شمال شرق کشور محسوب میشود.
اعتبارات حوزه راه خراسان جنوبی در سالهای اخیر رشد چهار برابری داشته و اکنون کارگاههای راهسازی در اغلب محورهای استان فعال است.