شاخص (KPI) یکی از مفاهیم جدید دنیای بازاریابی محتواست که این روزها کاربرد فراوانی دارد.
به گزارش گروه خبری نیمروز پلاس و به نقل از آژانس روابط عمومی و تبلیغات کیمیای کهن،KPIها مجموعهای از شاخص های تایید شده برای ارزیابی موفقیت هستند.
شاخص های کلیدی ارزیابی عملکرد KPI باید بر اساس اهداف اصلی کسب و کار تعیین شوند و بتوانند به تصمیم گیریهای افراد در مورد نحوه عملکردشان کمک کنند. شاخص کلیدی عملکردKPI اولین قدم برای اندازهگیری پیشرفت کسبوکار شما است.
- اطمینان حاصل کنید که KPI ها، پیشرفت شما را در رسیدن به اهداف کلان شرکت به طور دقیق اندازهگیری میکنند.
- تعداد زیاد شاخص ها تمرکز شما را از بین می برند پس بهتر است بر روی شاخص های کمتری تمرکز کنید تا نتایج بهتری بگیرید.
- برای شرکت خود در بازه های زمانی مختلف، مراحل رشد تعریف کرده و همزمان با پیشرفت، شاخص های KPI تغییر می کند.
- شاخصهای عملکرد عقب مانده و پیشرو را شناسایی کنید( مهم است که بتوانید هم آنچه را در گذشته اتفاق افتاده و هم اینکه چگونه به سمت اهداف آینده خود پیش میروید درک کنید.)
- به KPI های صنعتتان رجوع کنید اما به خاطر داشته باشید که باید KPI هایی را انتخاب کنید که بیشترین ارتباط را با شرایط خاص و شرکت شما داشته باشند.