ساعت 11:49 ق.ظ
امروز 29 اسفند 1402
بررسی چالش ها و فرصت های صادراتی شرکت های دانش بنیان

جلسه بررسی چالش ها و راهکارهای تسهیل صادرات شرکت‌های دانش بنیان روز پنجشنبه با حضور تعدادی از مدیران شرکت های دانش بنیان، نماینده وزارت امور خارجه، سازمان صمت، رایزنان اقتصادی، و تعدادی از فعالان اقتصادی حوزه تولید و صادرات محصولات دانش بنیان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری نیمروز، دکتر کوروش خسروی مسئول همت اقتصاد دانش بنیان در جلسه بررسی چالش ها و راهکارهای صادرات شرکت‌های دانش بنیان اظهار کرد: وظیفه ما در این کارگروه احصا چالش ها و پیدا کردن راهکارهایی برای حل مشکلات شرکت های دانش بنیان در مرحله اول و در مرحله دوم شبکه سازی و استفاده از ظرفیت فعالان اقتصادی ایرانی خارج از کشور در توانمند سازی برای توسعه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان موثر است.
خسروی با اشاره به اهمیت رعایت مالکیت فکری محصولات صادراتی خاطرنشان کرد: مشکلات و ضررهایی که صادرکنندگان ایرانی در برخی از کشورها به دلیل عدم توجه به این موضوع متحمل می شوند به ضررهای بسیار بزرگی منجر شده است.
وی استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها اعم از دولتی، بخش خصوصی و ایرانیان خارج از کشور را برای برون رفت از وضعیت موجود ضروری عنوان کرد و گفت: در گام اول شرکتها باید از نظر ابعاد و گروه فعالیتی طبقه بندی شده و سپس برنامه ریزی برای آنها صورت گیرد. وی اظهار کرد: انجام مباحث مربوط به صادرات باید توسط افراد متخصص این حوزه انجام پذیرد و تجربه نشان داده است که یک تولید کننده خوب الزاماً یک صادر کننده خوب نخواهد بود.

طی جلسه حاضرین به بررسی مشکلات شرکت های دانش بنیان و فرصت‌هایی که در کشورهای خارجی برای فروش محصولات و خدمات این شرکت ها وجود داردپرداختند. همچنین بر لزوم همکاری موثر سفارتخانه های خارج از کشور در اعتباردهی و اعتمادسازی شرکت های دانش بنیان تاکید کردند.
لازم به ذکر است در این همت (هسته مرکزی تخصصی) مدیران شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید محصولات دارویی و همچنین محصولات ساختمانی به معرفی محصولات، فرصت ها و چالشهای صادراتی آن پرداختند. مهمترین چالش های شرکت های دانش بنیان در این جلسه معطوف به عدم شناخت بازارهای هدف صادراتی، هزینه بالای حضور شرکت های دانش بنیان برای معرفی محصول، مشکلات ناشی از تحریم ها و مبادلات تجاری و انتقال پول بود.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه