ساعت 6:01 ق.ظ
امروز 29 اسفند 1402
سرمایه گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی فولاد هرمزگان در طرح های توسعه ای

مدیرعامل فولاد هرمزگان در مراسم اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای طرح های توسعه ای  فولاد هرمزگان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش نیمروز خبر، عطاالله معروفخانی، مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در آیین اختتامیه دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ۱۴۰۰ که با حضور وجیه اله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو، علی نبوی، رئیس هیات مدیره فولاد مبارکه و دستیار ویژه وزیر صمت و مدیر منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس برگزار شد، اظهار کرد:  در ۱۰ ماه گذشته شاهد رویدادهای مهمی در شرکت فولاد هرمزگان بودیم که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چهار طرح توسعه‌ای بزرگ فولادی با حمایت شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: این پروژه ها با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومانی آغاز به کار کرده که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

معروفخانی اظهار کرد: عملیات احداث مدول سوم تولید آهن اسفنجی، واحد دوم تولید گازهای صنعتی، مخازن ذخیره آهن اسفنجی و مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز در دهه فجر با حضور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه   از جمله مهمترین پروژه هاست.

وی با بیان اینکه مدول سوم تولید آهن اسفنجی فولاد هرمزگان با ظرفیت ۹۰۰ هزار تن در سال ظرفیت تولید آهن اسفنجی در این شرکت را به دو میلیون و ۵۵۰ هزار تن افزایش خواهد داد، اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه، نیاز مت به اصلی‌ترین ماده اولیه جهت تولید ۲ میلیون تن تختال در سال مرتفع خواهد شد.

معروفخانی به احداث مدول سوم احیا مستقیم مخازن ذخیره آهن اسفنجی به ظرفیت ۳۰ هزار تن اشاره‌ای کرد و افزود: احداث واحد دوم تولید گازهای صنعتی با ظرفیت ۱۰ هزار نرمال مترمکعب بر ساعت اکسیژن دیگر طرح توسعه‌ای مهم در شرکت فولاد هرمزگان با حمایت فولاد مبارکه است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان، با اشاره به اینکه احداث نورد گرم در فولاد هرمزگان به تولید ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تنی اسلب منجر می‌شود، تصریح کرد: از لحاظ درآمدی در مدت ۱۰ ماه اخیر، معادل هشت سال گذشته فعالیت شرکت فولاد هرمزگان سود حاصل شد .

وی ادامه داد:سود ویژه مجموعه در ۱۱ ماهه سال جاری ۸۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است که پیش بینی میشود تا پایان سال این رقم به ۹۰ درصد ارتقا یابد.

معروفخانی بر ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت فولاد هرمزگان تاکید کرد و گفت: حمایت از ۵ هزار کودک بی سرپرست هرمزگانی در دستور کار قرار گرفته است و پشتیبانی از هیئت‌های ورزشی استان هرمزگان از دیگر اقدامات این شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی است.

معروفخانی به دیگر اقدامات انجام شده در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت اشاره کرد و افزود: تامین اکسیژن به صورت رایگان برای بیماران کرونایی، تهیه و تولید ماسک‌های درمانی؛ حمایت از استعدادهای درخشان از دیگر اقدامات این شرکت است.

وی در پایان از تمام شرکت‌کنندگان در دومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم تشکر کرد و افزود: برگزاری این کنفرانس تخصصی به ارتباط موثر دانشگاه و صنعت می‌انجامد.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه