ساعت 10:35 ب.ظ
امروز 14 اردیبهشت 1403
بار
سوق رانندگان از مسافر به بار/ تورم قطعات بررسی شود

سوق رانندگان از مسافر به بار/ تورم قطعات بررسی شود
دبیر کانون کامیون داران استان اصفهان گفت: شرایط حمل و نقل مسافر ایده آل است اما شرایط حفظ آن سخت است و باید مورد توجه باشد.
به گزارش  احمد کریمی صبح پنجشنبه در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری اظهار داشت: طی سه سال گذشته حضور سپاه و پشتیبانی سپاه در حوزه حمل و نقل جاده ای امیدوار کننده بود، نهادی که در 40 سال گذشته همواره درخشیده و در حوزه حمل و نقل نیز یک پشتوانه قابل اعتماد است.
وی با اشاره به فلسفه هفته حمل و نقل افزود: همانطور که روز ولادت امام حسین (ع) روز پاسدار نامیده می‌شود، در 26 آذر باید به نقش مهم حمل و نقل جاده ای پرداخته شود اما به نظر من هر روز، روز حمل و نقل است.
دبیر کانون کامیون داران استان اصفهان اضافه کرد: در روزهای سخت حمل و نقل جاده‌ای فعالیت و نقش مهم داشته و همواره در حال آماده باش بوده است و در ایام کرونا شاهد بودیم که حمل و نقل جاده ای با وجود رکود کارها فعال تر شد.
وی تصریح کرد: رییس فعلی سازمان راهداری از جنس خود رانندگان است و سال گذشته نیز گفتیم که هیچ عذری از او پذیرفته نیست اما در بخش حمل و نقل مسافر نگران هستیم که در آینده دچار شرایط سختی خواهیم داشت زیرا تورم افسارگسیخته را دیدیم.
کریمی ادامه داد: از نظر ناوگان در سالیان گذشته شرایط کشور خیلی بهتر شد و الان نیز حمل و نقل مسافر با استاندارد جهانی قابل مقایسه است اما حفظ آن مهم است که سن ناوگان به چهار پنج سال می رسد.
وی ابراز داشت: با توجه به شرایط سخت مسافربری رانندگان به سمت حمل بار رفتند، اتوبوس 500 میلیونی به رقم هفت یا هشت میلیارد رسیده که ارزش افزوده را برای راننده ندارد و هزینه جاری اتوبوس را افزایش می‌دهد، که باعث می شود در بحث لاستیک و لوازم شرایط سختی به وجود بیاید.
دبیر کانون کامیون داران استان اصفهان تاکید کرد: در چند سال گذشته در حمل و نقل مسافر به شرایط ایده آل رسیدیم اما الان نباید حمل و نقل مسافران رها نشود، اما در سالیان تنظیم گری اجزای حمل و نقل انجام نشده و باید این هماهنگی به نحو درست تری انجام شود.
وی تصریح کرد: مناسبات بین اجزای حمل و نقل مدنظر نبوده، باید با این توجه آینده حمل و نقل شرایط بهتری پیدا کند، در بحث درون سازمان و بیرون سازمانی تنظیم گری انجام نشده و رانندگان در این حوزه دچار زیان جدی می‌شوند.
کریمی گفت: بدون هیچ قصوری از رانندگان ناوگان کامیون به صورت سه ماهه توقیف می‌شود، همچنین سوخت به طور کامل داده نمی‌شود، بسیاری از کارت های سوخت شارژ نمی‌شود.
وی ادامه داد: وضعیت بیمه تکمیلی و درصد از بارهای تکمیلی مبهم است و پول‌های دریافتی باید در مسیر خودش خرج شود، اگر می خواهید این وجه در مسیر خود رج شود کار بیمه را به خود رانندگان بسپارید.
دبیر کانون کامیون داران استان اصفهان افزود: از همه بخش های حمل و نقل کارگروهی تشکیل شده و پیشنهادات لازم خود را به نهادهای مربوطه اطلاع می‌دهد که انتظار می رود این پیشنهادات پیگیری شود.
وی ابراز داشت: رانندگان که دچار حادثه می‌شوند باید حمایت شوند، همه ما در برابر این افراد مسئول هستیم، وضعیت زندگی این افراد بررسی شود، حتی کسانی که با سلامت بازنشسته می شوند با حقوق حداقلی زندگی می کنند و شرایط سختی دارند، عدالت در حوزه حمل و نقل برقرار نیست.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه