ساعت 6:40 ق.ظ
امروز 29 اسفند 1402
فراخوان مسابقه ملّی نقشی برای شهر

فراخوان خلق ایده و طرح‌های کاربردی با الهام از نقش ­مایه‌های اصفهان جهت استفاده در فضاهای شهری منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری نیمروز، فراخوان مسابقه ملی نقشی برای شهر منتشر شد که طبق این فراخوان، هنرمندان و طراحان تا ۳۰ مهر ماه فرصت دارند تا با الهام از نقوش سنتی بناهای تاریخی اصفهان که در وب سایت مسابقه معرفی شده، با نگاه معاصر و امروزی به خلق ایده‌ و طرح های نو جهت استفاده کاربردی در طراحی گرافیک محیطی، زیباسازی و مبلمان شهری پیرامون همان اثر تاریخی بپردازند.

«نقشی برای شهر» عنوان یک مسابقه ملی برای نگاه به هنر گذشتگان و میراث تصویری شهری در خلق فضاهای محیطی پیرامونی همان آثار در شهر است که توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، سازمان نوسازی و بهسازی شهر اصفهان با همکاری فرهنگستان هنر و دفتر نمایندگی کمیسیون ملی یونسکو در استان اصفهان برگزار می شود.

نقش‌مایه‌ها و آرایه‌های تزیینی موجود در بناهای تاریخی بخش مهمی از معماری ایران‌زمین است. گنجینه‌های عظیم و میراث تصویری ارزشمندی که ارزش‌های بصری و زیباشناسانه را در خود جای داده است. بهره‌گیری از نقوش سنتی به‌عنوان مرجع و سرچشمه بسیاری از نوآوری‌های هنرمندانه، به‌صورت کاربردی در طراحی گرافیک محیطی، مبلمان شهری و زیباسازی می‌تواند علاوه بر ارتقای کیفیت فرهنگ بصری، عامل انتقال‌دهنده مفاهیم و معانی از جانب خالق اثر به شهروندان در فضای شهری باشد.

دبیرخانه این مسابقه 8 سرفصل پیشنهادی شامل
طراحی فضاهای عمومی، تزئینی، نقل و انتقال، روشنائی، اطلاع رسانی، سرپناه، تغذیه و توزیع و موانع و راهبند را به عنوان محورهای طراحی فضای شهری اعلام کرده که جزئیات هر یک از این هشت فصل طراحی شهری در فراخوان قید شده و از وب سایت مسابقه به آدرس www.naghshshahr.ir قابل دسترسی است.

شرکت در مسابقه برای همه هنرمندان و طراحان در سراسر کشور آزاد است و ثبت نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر آثار، از طریق وب سایت مسابقه به آدرس www.naghshshahr.ir امکان پذیر است.

 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه