ساعت 7:10 ق.ظ
امروز 29 اسفند 1402
واحد تصفیه
واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان؛ یک تیر و ۲ نشان

رئیس برنامه‌ریزی، تحلیل سیستم ها و توسعه سامانه‌های شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: واحد تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان در کنار تحقق اهداف محیط زیستی این شرکت سودآوری خوبی را نیز به همراه دارد.
به گزارش نیمروز خبر و به نقل از روابط عمومی و بین‌الملل شرکت پالایش نفت اصفهان، مصطفی نظری، رئیس برنامه ریزی، تحلیل سیستم ها و توسعه سامانه های شرکت پالایش نفت اصفهان با بیان اینکه پروژه تصفیه گازوئیل برای تولید بهینه سوخت دیزل در پکیج طرح بهینه سازی پالایشگاه قرار گرفته است، اظهار داشت: باید توجه داشت که روزانه ۱۵۰ تا ۱۵۵ هزار بشکه گازوئیل در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شد که عمده آن دارای گوگرد بالا و در حد استاندارد یورو ۲ بوده است. همچنین برای صیانت از هوای اصفهان، پیش از این، ۱۰ هزار بشکه از گازوئیل یورو ۴ واحدهای آیزوماکس، برای مصرف در شهر اصفهان اختصاص داده می‌شد.
وی افزود: با راه اندازی واحد تصفیه گازوئیل، شرکت پالایش نفت اصفهان از این پس روزانه ۱۰۰ هزار بشکه گازوئیل یورو پنج تولید کرده که این میزان می‌تواند همه گازوئیل قابل فروش ما را به استاندارد جهانی یورو ۴ تبدیل کند.
رئیس برنامه‌ریزی، تحلیل سیستمها و توسعه سامانه‌های شرکت پالایش نفت اصفهان با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین هدف شرکت برای بهره برداری از واحد تصفیه گازوئیل کاهش گوگرد رها شده در هوا ناشی از مصرف گازوئیل است، تصریح کرد: از سوی دیگر نیز باید توجه داشته باشیم که هر چه به استانداردهای جهانی نزدیک می‌شویم ارزش تولیداتمان نیز افزایش می‌یابد که در نتیجه منجر به سودآوری بیشتر برای شرکت نیز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سود پیش بینی شده این واحد بر اساس نرخ های موجود در صورت‌های مالی سال گذشته، سالیانه ۲۶۳ میلیون دلار بوده، ابراز داشت: پیش بینی ما بر اساس نرخ‌های سال جاری روزانه حدود یک میلیون دلار است و این نوید بازگشت سرمایه در کمتر از ۴ سال را به ما می‌دهد.
نظری تاکید کرد: سختگیری‌های استاندارد منجر به افزایش قیمت محصولات با کیفیت و در نتیجه سودآوری بیشتر طرح های بهینه سازی می‌شود، راه اندازی این واحد علاوه برعملکرد اقتصادی و همسویی با منویات مقام معظم رهبری در توسعه اقتصاد مقاومتی، تاثیر به سزای در صیانت از محیط زیست کشور نیز دارد.
رئیس برنامه‌ریزی، تحلیل سیستمها و توسعه سامانه‌های شرکت پالایش نفت اصفهان همچنین با اشاره به اینکه یک میلیارد یورو برای پروژه تصفیه گازوئیل پالایشگاه اصفهان هزینه شده است، ادامه داد: امیدواریم همه ارکان و ذینفعان شرکت همچنان گذشته ما را در اجرای سایر طرح های بهینه سازی و حفظ ظرفیت پالایشگاه که بالغ بر ۳ میلیارد یورو سرمایه گذاری نیاز دارد، یاری نمایند و هلدینگ پتروپالایشی شپنا در طلیعه بامداد ۱۴۰۵ بر اوج قله های موفقیت، فردای بهتری را برای ایران اسلامی رقم بزند.

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه