ساعت 9:03 ق.ظ
امروز 29 اسفند 1402
کاهش 2 درصدی
کاهش 2 درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: جانباختگان حوادث رانندگی برون شهری  در هفت ماهه نخست امسال به نسبت مدت مشابه قبل،2 درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری نیمروز ، فرزاد دادخواه روز یکشنبه در جلسه هماهنگی یادمان قربانیان حوادث و سوانح جاده‌ای در استان اصفهان افزود: این کاهش تلفات در حالی است که تردد در محورهای مواصلاتی استان اصفهان 17 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان‌اینکه کاهش حوادث رانندگی در جاده‌ها نیازمند آموزش همگانی است، افزود: به منظور تحقق این هدف برنامه‌های مختلفی نظیر آموزش رانندگان، موتورسواران، ایمن سازی تردد عابران پیاده و سرنشینان وسایط نقلیه توسط این اداره به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: خانواده‌های قربانیان تصادفات رانندگی پس از این حوادث دچار مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روحی فراوان می شوند و نیازمند حمایت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان از اجرای برنامه‌های ویژه برای کاربران آسیب‌پذیر جاده‌های استان خبر داد و افزود: موتورسواران، عابران پیاده، کشاورزان، مردم ساکن روستاها یا شهرک‌های نزدیک به جاده‌ها، جامعه هدف اجرای طرح‌های فرهنگی این اداره کل هستند.

وی خاطرنشان کرد: دستور کار ویژه برگزاری کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان و مسائلی که به ارتقا ایمنی راه‌ها کمک می کند بطور ویژه برای این روز خاص برنامه‌ریزی شده است.

دادخواه بیان کرد: استقرار عوامل راهداری و اجرای مانور و گشت‌های راهداری در استان بصورت ویژه در این روز انجام می‌شود و در طول سال هم اقدامات خاصی از جمله آموزش کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها و دانش‌آموزان و اقداماتی در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها و عملیات نصب حفاظ و گارد و خط کشی و ایمن سازی و آرام سازی و اصلاح شیب شیروانی راه‌ها نیز در شُرف تکوین است.

وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری دستگاه‌های امدادی در جاده‌ها و پشتیبانی خوب مسوولان بویژه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شاهد کاهش چشمگیر حوادث رانندگی و تلفات جاده ای در خطوط استان باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با بیان اینکه با ارتقای ایمنی راه‌ها، ترافیک روان و تردد ایمن در جاده‌ها خواهیم داشت، افزود: همه ما وظیفه داریم تا آموزش‌های ویژه‌ای را با کمک رسانه‌ها در مدارس برای دانش آموزان برگزار کنیم و دستگاه‌های امداد جاده‌ای نیز در این زمینه وظیفه مُضاعفی بر عهده دارند.

وی گفت: ۲۹۶ میلیون و ۸۷۶ هزار و ۲۱۵ تردد انواع خودرو از ابتدای سال تاکنون توسط سامانه‌های تردد شمار بَرخط(آنلاین) در جاده‌های اصلی استان اصفهان ثبت و تعداد این ترددها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان ادامه داد: با توجه به کنترل بیماری کرونا در کشور، تردد خودروها و سفرهای جاده‌ای هم افزایش پیدا کرده اما در مجموع میزان ترددها در استان اصفهان رو به رشد است.

جلسه هماهنگی یادمان قربانیان حوادث و سوانح جاده‌ای در استان، امروز با حضور مدیران دستگاه‌های امداد جاده‌ای از جمله راهداری، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان برگزار شد.

 

خبر روز
اینستاگرام نیمروز
تبلیغات
خبر نامه الکترونیک
نماد اعتماد رسانه